• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66564
+
-

صادرات فرش دستباف گلستان به آلمان

اخبار شمال
صادرات فرش دستباف گلستان به آلمان

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از صادرات 6 هزار متر‌مربع فرش دستباف در 3 ماه ابتدای سال جاری در استان خبر داد.

«الهام حسینی» در گفت‌و‌گو با فارس با بیان این‌که در 3 ماه ابتدای سال جاری 30 هزار متر‌مربع فرش دستباف در گلستان تولید شد، گفت: سال گذشته 102 هزار متر‌مربع فرش دستباف در استان بافته شد که 33 هزار متر‌مربع به کشور آلمان صادر شد.

وی با اشاره به فعالیت 60 هزار بافنده فرش دستباف در استان بیان کرد: از این تعداد 6 هزار بافنده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و در حال انجام اقدامات لازم هستیم تا تعداد بیشتری از بافنده‎ها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

رئیس اداره فرش صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در راستای شناخت بازار، رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان فرش دستباف دوره آموزشی در خصوص کارآفرینی صنعت فرش با حضور 4 استان برگزار شد.

حسینی اضافه کرد: از استان‎های سمنان، خراسان‌ شمالی، خراسان ‌رضوی و مازندران برای حضور در این کارگاه آموزشی دعوت به عمل آمده است.
وی اظهار کرد: شرکت‎کنندگان این دوره آموزشی همگی از مدیران کارگاه‌های متمرکز و غیرمتمرکز، مدیران شرکت‎‎های تعاونی و تولیدکنندگان فرش هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید