• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66552
+
-

نصب ۴۳ دستگاه کنتور هوشمند در استان

۴۳ دستگاه کنتور هوشمند بهار امسال برای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی مصرف آب روی چاه‌های کشاورزی استان مرکزی نصب شد.

به گزارش ایرنا، مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی افزود: کنتورهای هوشمند، میزان برداشت آب از هر چاه را مطابق پروانه بهره‌برداری و حجم برداشت سالانه تنظیم می‌کند و ضمن جلوگیری از اضافه برداشت، میزان آب استحصال شده چاه‌ها اندازه‌گیری می‌شود.
«رحمان کریمی» گفت: افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی استان به دلیل استمرار خشکسالی در سال‌های اخیر ادامه دارد و نصب کنتورهای هوشمند به عنوان راهبرد جدی در مدیریت منابع آب دنبال می‌شود.

وی مدیریت مصرف، برداشت مجاز، تغییر اقلیم و بارش نزولات جوی را از راهکارهای مهم در رفع مشکل پدیده کم‌آبی در استان مرکزی عنوان کرد.
مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اضافه کرد: 7 هزار حلقه چاه آب کشاورزی پروانه دار و 2500 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که با رعایت زمان اعلامی مصرف و استحصال آب، میلیون‌ها متر مکعب آب در استان صرفه‌جویی می‌شود.

کریمی گفت: قانون تسریع در برقی کردن چاه‌های کشاورزی بر رعایت زمان مقرر در بهره‌برداری از چاه‌های کشاورزی تأکید کرده است. ۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، 5/3 درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می‌شود.

شرکت سهامی آب منطقه‌ای مرکزی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو است که وظیفه مدیریت، مطالعه، توسعه، حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و ایجاد و توسعه، بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات و سازه‌های آبی را بر عهده دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید