• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66523
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/M4BR
+
-

گیلان؛ قهرمان مسابقات قایقرانی ماراتن کشور

«صادق زمانی» در رده سنی بزرگسالان، «صیاد مومن» در رده سنی زیر ۲۳ سال و«ایلیا نادرنژاد» در رده سنی جوانان نفرات اول این مسابقات شناخته شدند

ورزش
گیلان؛ قهرمان مسابقات قایقرانی ماراتن کشور

دومین دوره مسابقات قایقرانی ماراتن قهرمانی کشور گرامیداشت زنده‌یاد «شاهرخ صیاد مومن» در بندرگاه انزلی برگزار شد که با قهرمانی تیم گیلان پایان یافت.

به گزارش ایرنا، معاون امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان گیلان در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات اظهار کرد: سیاست اداره کل ورزش و جوانان استان میزبانی مسابقات بین‌المللی بزرگ در آینده نزدیک است.

«ابوالفضل صادقی» با اشاره به این‌که گیلان سال گذشته میزبان مسابقات لیگ جهانی والیبال ساحلی و مسابقات جهانی کشتی در منطقه آزاد انزلی بود، افزود: مسابقات تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی و مسابقات بین‌المللی شطرنج جام ستارگان نیز از مسابقاتی بودند که گیلان میزبانی آنها را برعهده داشت.

وی با بیان این‌که برگزاری مسابقات بین‌المللی به ساخت و تکمیل زیرساخت‌های ورزش استان کمک می‌کند اظهار کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در همه سطوح ملی و بین‌المللی موجب افزایش شور و نشاط اجتماعی در استان می‌شود. 

رئیس اداره ورزش و جوانان بندرانزلی نیز گفت: دومین دوره مسابقات قایقرانی ماراتن قهرمانی کشور گرامیداشت زنده‌یاد «شاهرخ صیاد مومن» در حوضچه بندرگاه انزلی به مسافت ۲۰ کیلومتر با حضور ۹ تیم از 8 استان در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار شد.

صادقی افزود: در پایان این دوره از مسابقات تیم گیلان موفق شد مقام نخست را از آن خود کند. نفرات اول هر رده سنی به اردوی تیم‌ ملی قایقرانی دعوت شدند تا در مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ کشور چین که در مهرماه برگزار می‌شود، حضور یابند.

وی بیان کرد: در رده سنی بزرگسالان «صادق زمانی» از گیلان، «طاهر حسینی افشار» از کرمانشاه، «مصطفی علیخانی» از مازندران به ترتیب عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند. در رده سنی زیر ۲۳ سال «صیاد مومن» از گیلان، «آرمین حیدرزاده» از تهران و «علی آهنگر بهان» از مازندران به ترتیب اول تا سوم شدند.

قهرمانی ادامه داد: در رده سنی جوانان «ایلیا نادرنژاد» از گیلان، «علی طاهری» از مازندران و «امیر نظام مطلبی» از تهران به مقام اول تا سوم دست یافتند. 

«رضا رئیسی» از گیلان، «مسعود شیرین‌آبادی» از تهران و «علی کیانی» از توابع توانستند در رده سنی پیشکسوتان مقام اول تا سوم را از آن خود کنند.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع تیم گیلان با ۴۴ امتیاز مقام اول، تیم تهران با ۳۳ امتیاز مقام دوم، تیم مازندران با ۲۵ امتیاز مقام سوم، تیم توابع با ۲۲ امتیاز مقام چهارم و تیم همدان با ۱۸ امتیاز مقام پنجم این دوره از مسابقات را کسب کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید