• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66502
+
-

اختصاص سالن کشتی به بانوان اردبیلی

با بهره‌برداری از سالن شماره 2 سیدحاتمی اردبیل، بخش عمده زمان تمرینات این مجموعه ورزشی به بانوان کشتی‌گیر اختصاص داده می‌شود

رئیس هیأت کشتی استان اردبیل از اجرای برنامه‌های ویژه برای ارتقای کمی و کیفی ورزش کشتی بانوان در اردبیل خبر داد. به گزارش فارس، «بهنام بشیرپور» گفت: تاکنون در استان اردبیل ۱۵ کشتی‌گیر زن به‌صورت حرفه‌ای تمرینات خود را زیر نظر مربیان برگزار کرده‌اند و با افزایش علاقه‌مندی در میان این ورزشکاران به ایجاد تغییرات محسوس کمی و کیفی نسبت به گذشته امیدوارتر خواهیم بود.

بشیرپور با اشاره به این‌که پیش از این کشتی آلیش و کلاسیک بانوان در اردبیل از جایگاه مناسبی برخوردار نبود بیان کرد: با بهره‌برداری از سالن شماره 2 مرحوم میرعباس سیدحاتمی اردبیل، به زودی بخش عمده زمان تمرینات این مجموعه ورزشی به بانوان اختصاص داده خواهد شد.

وی درباره مکان تمرین بانوان کشتی‌گیر اردبیلی هم عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به منظور حفظ آمادگی فنی بانوان تمرینات در رشته‌های آلیش و کلاسیک هر روز تا ساعت ۱۵ در خانه کشتی اردبیل برگزار می‌شود.

بشیرپور با بیان این‌که پیش از این بانوان حتی از لباس مخصوص حضور در مسابقات نیز برخوردار نبودند اظهار کرد: ۵۰ درصد قشر جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و در این خصوص نیازمند توجه به توسعه ورزش‌های مختلف و پاسخگویی به علاقه‌مندان این قبیل از رشته‌های پهلوانی هستیم.

رئیس هیأت کشتی استان اردبیل به استعدادهای ارزشمند موجود در کشتی بانوان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: اخیرا «سکینه قلی‌پور» از استان اردبیل در مسابقات کشتی آلیش قهرمانی کشور به مقام سومی دست یافت تا بار دیگر گوشه‌ای از ذخایر استعدادهای بی‌بدیل این رشته پهلوانی در بخش بانوان به اثبات برسد.


ارتقای زیرساخت‌های کشتی اردبیل 

بشیرپور از تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل سالن شماره 2 مرحوم سیدحاتمی خبر داد و گفت: با جذب این اعتبار به‌زودی تجهیز سالن مربوطه آغاز شده و گوشه‌ای از مشکلات زیرساختی مرکز استان برطرف خواهد شد.

نگاه ویژه‌ای به توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در شهرستان‌ها وجود دارد و در این خصوص نیازمند همکاری و مساعدت بیشتر مجموعه ورزش و جوانان استان و دستگاه‌های مرتبط در توسعه و احیای کشتی در میان رده‌های سنی مختلف هستیم.

رئیس هیأت کشتی استان اردبیل به افتخارآفرینی‌های اخیر کشتی‌گیران جوان اردبیلی در مسابقات قهرمانی آسیا اشاره و بیان کرد: «بهرام معروف‌خانی» به همراه «حسن فروزنده» و «حسین فروزنده» از استان اردبیل در مسابقات آسیایی جوانان تایلند موفق به کسب 3 مدال ارزشمند طلا شدند و مطمئنا چنین افتخارآفرینی‌هایی در صورت توجه به زیرساخت‌های ورزشی و رویکرد استعدادیابی ادامه‌دار خواهد بود. 

این مسئول همکاری مضاعف با آموزش و پرورش را برای استعدادیابی ورزشکاران مورد تاکید قرار داد و افزود: انتظار ویژه‌ای از مدارس استان برای همکاری با مربیان و دلسوزان کشتی وجود دارد تا زمینه مشارکت بیشتر برای حضور در تمرینات و استعدادیابی‌های مربوطه فراهم شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید