• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66494
+
-

بی‌رغبتی اردبیلی‌ها به استفاده از کارت‌بلیت

به رغم مجهز شدن تمام اتوبوس‌های سازمان حمل‌و‌نقل و بار شهرداری اردبیل به دستگاه کارت‌بلیت فقط 30 درصد از مسافران در پرداخت کرایه از این کارت استفاده می‌کنند. 

مدیر‌عامل سازمان حمل‌و‌نقل و بار شهرداری اردبیل در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: چندین سال است اتوبوس‌های سازمان را مجهز به دستگاه کارت‌خوان کرده‌ایم ولی با گذشت چندین سال از نصب این دستگاه‌ها بر روی اتوبوس فقط 30 درصد از مسافران از کارت‌بلیت در پرداخت کرایه استفاده می‌کنند. 

«رحیم سعیدی» در مورد امکان راه‌اندازی کارت‌خوان در تاکسی‌ها هم عنوان کرد: در بحث مجهز کردن تاکسی‌ها به پرداخت الکترونیکی که جزو برنامه‌های سازمان است، با چندین شرکت صاحب صلاحیت مذاکراتی انجام شده که در ماه‌های آینده فراخوان انتخاب شرکت از طریق روزنامه‌های سراسری منتشر خواهد شد. پس از طی مراحل اقدامات نصب سیستم کارت‌خوان یا پرداخت الکترونیکی (QR) موبایل‌پرداخت بر روی تاکسی‌ها فاز به فاز عملیاتی خواهد شد.   

این مسئول در مورد نارضایتی مردم و رانندگان از نرخ‌گذاری تاکسی‌ها اظهار کرد: تعیین نرخ کرایه حمل‌و‌نقل عمومی مسافر هر سال بر اساس تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی انجام می‌شود و فعالان در حوزه حمل‌و‌نقل عمومی مسافر اعم از اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها موظف به رعایت نرخ‌های مصوب هستند.

البته گلایه‌هایی هم از سوی رانندگان مطرح می‌شود که به دلیل نبود پول خرد است و این مساله بین مسافر و صاحب تاکسی برخی سوءتفاهم‌ها و نارضایتی‌ها را به وجود می‌آورد. وی افزود: سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر سعی دارد از طریق کمیته امداد و بانک‌ها برای تامین پول خرد تاکسی‌داران همکاری داشته باشد ولی از آن‌جایی که سکه‌های خرد یکی دو سالی است کمیاب شده، شرکت تعاونی در تهیه پول خرد به مشکل برخورده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید