• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66320
+
-

۵ هزار مددجو در نوبت دریافت خدمات از بهزیستی

مدیرکل بهزیستی لرستان اظهار کرد: 5 هزار نفر در انتظار دریافت خدمات مختلف این نهاد از جمله برقراری مستمری و خدمات کمک‌درمانی و آموزشی هستند. به گزارش ایرنا «فاطمه‌زهرا توکلی» با بیان این مطلب گفت: این در حالی است که از خرداد سال گذشته تاکنون تعداد خانوارهای مستمری‌بگیر و تحت حمایت این نهاد از ۱۵ هزار به ۳۹ هزار خانوار افزایش یافته است.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته ۲۰ هزار نفر از خدمات مراکز ماده ۱۵ بهزیستی لرستان بهره‌‌مند شده‌اند، افزود: ۵۰ هزار معلول، 8۸۰۰ زن سرپرست خانوار در قالب ۱۴ هزار نفر، ۹ هزار سالمند و ‌هزار کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست و کودک کار از خدمات سازمان استفاده می‌کنند.

وی گفت: در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها، آگاه‌سازی درباره معلولیت، مشاوره ژنتیک و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سال گذشته ۴۰ هزار دانش‌آموز از خدمات بهزیستی لرستان از معلولیت‌ها آگاهی یافتند. مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این‌که سال گذشته 4۳۰۰ نفر از خدمات ژنتیک این نهاد بهره‌‌مند شدند، ادامه داد: بیش از 5 هزار نفر نیز مورد غربالگری ژنتیک قرار گرفتند.

توکلی گفت: از مجموع ۵۰ هزار معلول تحت حمایت استان 1۷۰۰ نفر در مراکز روزانه خدمات توان‌بخشی و حدود ۸۰۰ نفر در مراکز شبانه‌روزی خدمات مراقبتی دریافت می‌کنند. مدیرکل بهزیستی لرستان همچنین کاریابی برای مددجویان را از دیگر وظایف بهزیستی برشمرد و بیان کرد: تعهد اشتغال سال گذشته 1۵۰۰ نفر بود که با تحقق 1۶۴۵ نفری اقدام موثری صورت گرفته است. توکلی با اشاره به شناسایی ۵۰۰ کودک کار ادامه داد: مستمری بهزیستی برای ۲۰۶ نفر از این کودکان برقرار شده و خانواده آنها نیز تحت پوشش توانمندسازی قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید