• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66318
+
-

بروجرد نیازمند ۷۳ مدرسه جدید

با توجه به فرسودن بودن ۶۰ درصد مدارس بروجرد و افزایش جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان، احداث ۷۵۰ کلاس درس در قالب ۷۳ مدرسه جدید ضروری است. این مطلب را مدیر آموزش و پرورش بروجرد در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد و افزود: در صورت ساخت این تعداد کلاس، مدارس این شهرستان از دونوبته به یک‌نوبته تبدیل و کمبود فضای آموزشی برطرف می‌شود. تحقق این امر توجه بیشتر دولت و خیرین مدرسه‌ساز را می‌طلبد.

«محمد مهرافزون» با بیان این‌که هم‌اکنون تعداد مدارس دولتی این شهرستان ۳۰۱ باب است، گفت: از این تعداد واحد آموزشی ۲۱۰ واحد یک‌نوبته و مابقی به صورت دونوبته فعالیت می‌کنند. برای یک‌نوبته شدن مدارس به ۷۳ باب مدرسه جدید نیازمندیم.

وی اظهار کرد: در مدارس دولتی این شهرستان بیش از ۴۶ هزار دانش‌آموز به تحصیل علم مشغولند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۶۰۰ نفر در مقطع ابتدایی، ۱۲ هزار نفر در مقطع متوسطه اول و 8۵۰۰ نفر در مقطع متوسطه دوم هستند. مهرافزون ادامه داد: مجموع مدارس دولتی و غیردولتی این شهرستان ۴۲۱ واحد با ۵۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در 3 مقطع مختلف تحصیلی است.

از این تعداد ۱۳ واحد فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هستند و 2۳۶۷ دانش‌آموز در این مدارس به تحصیل مشغولند. این مسئول گفت: هم‌اکنون ۶۰ درصد مدارس بروجرد فرسوده هستند. تعدادی از مدارس این شهرستان نیز بر اثر زلزله سال ۸۵ به دلیل قدمت بالا تخریب شده‌اند و نیاز است دولت و خیران برای مدرسه‌سازی در آن اقدامات جدی انجام دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید