• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66273
+
-

مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ایلام تا جمعه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام ابراز امیدواری کرد که مبارزه با سطح اول ریزش ملخ‌های صحرایی در کانون‌های آلوده شهرستان‌های دهلران و آبدانان تا جمعه هفته جاری به اتمام برسد. به گزارش ایرنا «محمدعلی اقدسی» گفت: تاکنون ۱۱ هزار هکتار از ۱۵ هزار هکتار مناطق آلوده به آفت ملخ صحرایی در شهرستان‌های دهلران و آبدانان پاک‌سازی شده و روند مهار و کنترل این آفت به صورت نسبی است.

وی افزود: بیش از ۱۵ تن سم خالص برای نابودی و مهار ملخ‌های مهاجم مصرف شده و هم‌اکنون 4 تن دیگر سم در استان موجود است که تا اتمام عملیات مهار ملخ‌ها در پایان هفته جاری کافی است. اقدسی گفت: حجم عمده و قابل ملاحظه‌ای از جمعیت ملخ‌های وارد شده به مناطق مرزی استان ایلام قبل از شروع تخم‌گذاری با سم‌پاشی هوایی و زمینی مهار شدند و از بین رفتند.

به گفته این مسئول، روند پاک‌سازی مناطق آلوده به ملخ با ۲ فروند هواپیمای سم‌پاش و تعداد زیادی سم‌پاش زمینی در حال انجام است و تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای این موضوع هزینه شده است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: عمده این ملخ‌ها در حاشیه رودخانه‌های مرزی و مراتع حضور داشتند. هرچند حدود ۵۰۰ هکتار از مزارع دهلران درگیر این آفت شد، اما قبل از تخم‌ریزی و بروز هرگونه خسارت در مزارع، از بین رفتند و اراضی کشاورزی پاک‌سازی شد.

اقدسی گفت: روند پاک‌سازی کانون‌های آلوده به ملخ‌ها در استان رو به اتمام است، اما پایش و رصد مناطق مرزی استان در نقاط مختلف و نیز نقاط مشکوک استان به طور مرتب انجام می‌گیرد تا در صورت هجوم بعدی ملخ‌ها به استان، سریع با این آفت مهاجم مبارزه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید