• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66315
+
-

شهرک صنوف زاگرس در بن‌بست مشکلات

پیش از ورود به دهه 80 یک سرمایه‌گذار ارمنی برای احداث شهرک صنوف زاگرس خرم‌آباد اقدام کرد و قراردادها برای ساخت آن منعقد شد. به گزارش ایسنا، این فرد در حادثه سقوط هواپیما در خرم‌آباد (23 بهمن 80) جان باخت و شخص غیربومی دیگری سرمایه‌گذار این شهرک شد، اما طبق گفته مسئولان و خریداران، خیلی به مفاد قرارداد عمل نکرده است.آن زمان شهرداری خرم‌آباد برای رها شدن از مشکلات صنوف آلاینده سطح شهر از آنها خواست به این شهرک منتقل شوند و با کسانی که از این کار سر بازمی‌زدند، برخورد می‌شد.

اما این شهرک فاقد زیرساخت‌های اولیه از جمله آب شرب سالم، سرویس بهداشتی، فضای سبز و ایستگاه آتش‌نشانی است. علاوه بر این، مشکل مالکیتی آن نیز حل نشده و سرمایه‌گذار که از بانک ملی تسهیلات گرفته و به تعهداتش عمل نکرده، مشکلات زیادی برای صاحبان غرفه‌ها ایجاد کرده است.

حالا دستگاه قضا برای ساماندهی این شهرک به موضوع ورود کرده است. دادستان خرم‌آباد در این زمینه گفت: متولی واگذاری شهرک صنوف زاگرس در روز اول شهرداری خرم‌آباد بوده که قرارداد را منعقد کرده‌ است. «سعید رازانی» افزود: سرمایه‌گذار اولیه این شهرک بعد از قرارداد فوت کرد و شخص دیگری جایگزین وی شد اما مشکلاتی در روند فروش مغازه‌ها و انتقال سند ایجاد ‌شد.

وی تاکید کرد: اگر در روز اول دستگاه‌های متولی که مسئول واگذاری و عقد قرارداد بودند نظارت خودشان را کامل انجام می‌دادند، مشکلات کمتر می‌شد. دادستان خرم‌آباد گفت: با شکایت برخی از خریداران، پرونده‌ای تشکیل و حکم اولیه صادر شد اما در مرحله تجدیدنظر، خریداران رضایت دادند.

وی در خصوص فراهم نبودن زیرساخت‌های این شهرک اظهار کرد: کسانی که روز اول قرارداد را بسته‌اند و دستگاه‌های متولی ایجاد زیرساخت‌ها باید جواب بدهند. رازانی ادامه داد: سرمایه‌گذار با خریداران مشکلات و اختلافات حقوقی دارد که باید این رفع شوند. همچنین باید دستگاه‌های متولی پای کار بیایند، پاسخگو باشند و به وظایفی که در قرارداد دارند، عمل کنند. وی گفت: تلاش ما این بوده که تا جای ممکن مشکل طرفین را رفع کنیم، اما تاکنون که محقق نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید