• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66284
+
-

ساخت ۲۱ هزار خانه در شهر جدید هشتگرد

مقدمات اجرایی ۱۶ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی از 21 هزار سهم تعیین‌شده در هشتگرد، صورت گرفت و مابقی تا پایان سال ۹۹ انجام خواهد شد

مسکن
ساخت ۲۱ هزار خانه در شهر جدید هشتگرد

افزایش قیمت مسکن و مشکلات اجاره‌نشینی در کشور سبب شد تا وزارت راه و شهرسازی احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نوساز را به متولیان امور در شهرهای جدید کشور محول کند که در این میان سهم شهر جدید هشتگرد استان البرز ۲۱‌هزار واحد مسکونی تعیین شده است.
به گزارش ایرنا، شهر جدید هشتگرد در دهه ۷۰ پا گرفت و اواخر دهه ۸۰ ساخت ۵۱‌هزار واحد مسکونی مهر در آن آغاز شد و به موازات آن نیز تعدادی هم واحد مسکونی توسط انبوه‌سازان در این شهر ساخته شده است.
همچنین تاکنون بخش عمده واحدهای مسکونی مهر در شهر جدید هشتگرد تکمیل شده، اما کمبود امکاناتی مانند آب، برق، تلفن، فضای آموزشی و فراهم نشدن خطوط ریلی سبب شده تا هنوز ظرفیت جمعیتی آن تکمیل نشود.

بر همین اساس متولیان امور تلاش‌های گسترده‌ای را برای تأمین نیازهای شهر جدید هشتگرد البرز آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود از امسال جمعیت سرریز کلان‌شهرهای تهران و کرج به سمت شهر جدید هشتگرد مهاجرت کنند.
طبق بررسی‌ها، خط ریلی کرج- هشتگرد امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و ده‌ها پروژه عمرانی زیربنایی مانند مدرسه، درمانگاه، آب‌رسانی، برق‌رسانی، گازرسانی و دیگر ملزومات در این شهر به بار می‌نشیند.
اما اکنون با توجه به گرانی مسکن در تهران و کرج، به دستور وزیر راه و شهرسازی، قرار است که شهر جدید هشتگرد ۲۱ هزار واحد مسکونی دیگر به داشته‌های خود بیفزاید تا محرومان استان تهران و البرز بتوانند در این خانه‌ها اسکان یابند.

بر اساس طرح وزارت راه و شهر‌سازی، ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ به عهده شهرهای جدید کشور واگذار شده که سهم شهر جدید هشتگرد از این مقدار ۲۱ هزار واحد مسکونی است.
مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: سهم این شهر از سهمیه تعیین‌شده کشوری 5/10 درصد است که با مشارکت بخش خصوصی محقق می‌شود.
در راستای اجرای طرح ساخت و عرضه مسکن با مشارکت بخش خصوصی، شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، ۱۰ هزار واحد مسکونی را به صورت خودمالکی به بخش خصوصی واگذار کرده که بر اساس قرارداد فیمابین، سرمایه‌گذار متعهد به ساخت این واحدهای مسکونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

«داود صفدری» گفت: در زمان حاضر مقدمات اجرایی ۱۶ هزار و ۶۹۳ واحد مسکونی، از تعداد سهم تعیین‌شده در شهر جدید هشتگرد صورت گرفته و مابقی تا پایان سال ۹۹ طبق تعهد شرکت عمران شهر جدید هشتگرد انجام خواهد شد.
وی افزود: طی تفاهم‌نامه‌های صورت‌گرفته پروژه‌های مشارکتی شامل مسکونی و تجاری، در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته تا با ارائه خدمات و ارتقای سطح زندگی شهروندان، در راستای توسعه شهر گامی برداشته شود.

مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان این‌که پروژه‌های مشارکتی اهرمی برای رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه شهر هستند، گفت: سهم شرکت عمران از واگذاری عرصه و انجام مراحل دریافت پروانه ساختمانی در پروژه‌های مشارکتی، پروژه‌های عام‌المنفعه شامل ساخت مدرسه، فضای سبز، مسجد، درمانگاه و دیگر خدمات عمومی در این شهر تعیین شده است.
صفدری با بیان این‌که مجموعه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد از پروژه‌های مشارکتی استقبال می‌کند، تاکید کرد: ما آماده‌ایم سهم خودمان را به سرمایه‌گذار واگذار کنیم و مشارکت‌کننده در مقابل با ارائه خدمات عمومی به توسعه شهر کمک کند. مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره شرکت عمران اظهار کرد: پیش‌بینی ما جذب جمعیتی بالغ بر ۷۴ هزار نفر تا پایان سال ۹۹ است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید