• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66149
+
-

آغاز فعالیت بیمارستان جدید پاوه

درمان
آغاز فعالیت بیمارستان جدید پاوه

بیمارستان قدیمی شهر مرزی پاوه امسال ۵۰ سالگی خود را پشت سر گذاشت و جای خود را به بیمارستان جدید داد. به گزارش ایرنا، بیمارستان ۷۰ تختخوابی قدس پاوه به مساحت ۲۱ هزار متر‌مربع و زیربنای 3 هزار و ۷۰ متر‌مربع در سال ۱۳۴۸ با بخش‌های اورژانس، جراحی، داخلی و اطفال، زنان و زایمان به عنوان تنها بیمارستان شهرستان تاسیس شد و از ۵۰ سال گذشته تاکنون به ارائه خدمت به مردم محروم منطقه می‌پردازد.

افزایش جمعیت شهرستان، نیاز به توسعه و افزایش بخش‌های مختلف و مطالبه مردم و مسئولان برای ساخت بیمارستان جدید دولت را بر آن داشت تا در همان محوطه بیمارستان قدیم اقدام به ساخت بیمارستان جدیدی بگیرد. ساخت بیمارستان جدید پاوه توسط وزارت راه و شهرسازی از سال ۸۷ آغاز شد و در سال ۹۱ به اتمام رسید و بلافاصله بعد از آن محوطه‌سازی و تکمیل نهایی ساختمان نیز از سال ۹۱ آغاز و امسال به اتمام رسید.


پذیرش بیمار در بیمارستان جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اتمام ساخت و تجهیز بیمارستان جدید پاوه گفت: بیمارستان قدیم این شهر از ۱۸ تیر به بیمارستان جدید منتقل شده و پذیرش بیمار نیز در این بیمارستان از همان روز آغاز شده است. دکتر «محمودرضا مرادی» با بیان این‌که بیمارستان قدیم پاوه سال ۱۳۴۸ ساخته شده است، افزود: این بیمارستان امسال وارد ۵۰ سالگی شد و دیگر جوابگوی نیازهای درمانی مردم منطقه نبود. به گفته او، بیمارستان قدیم پاوه به کلینیک درمانی تبدیل می‌شود و همچنان در این مکان به مردم منطقه خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌شود. 


بیمارستان جدید ۱۰۶ تخت دارد 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این گفت‌وگو به تشریح وضعیت بیمارستان جدید پاوه پرداخت و گفت: بیمارستان جدید با زیربنای ۹ هزار و ۵۰۰ متر‌مربع در 5 طبقه و کل محوطه بیمارستان را ۱۴ هزار متر‌مربع ساخته شده و توضیح داد که این بیمارستان دارای ۱۰۶ تخت، 3 اتاق عمل، ۹۴ تخت بستری و ۱۲ تخت ویژه است. مرادی در تشریح تعداد تخت‌های بیمارستان جدید پاوه گفت: ۱۰۶ تخت این بیمارستان به صورت کلی شامل ۹۴ تخت عادی، ۱۲ تخت ویژه و 3 تخت اتاق عمل است. 

این مسئول در مورد جزئیات تخت‌های بیمارستان افزود: این تخت‌ها شامل ۲۰ تخت جراحی، ۲۰ تخت داخلی، ۱۳ تخت اورژانس، ۲ تخت مسمومیت، 8 تخت بخش‌های ویژه، 4 تخت مراقبت‌های ویژه نوزادان، 7 تخت پست پارتوم (بعد از زایمان)، 4 تخت زایشگاه، ۲۱ تخت بخش اطفال، 7 تخت بخش نوزادان است. مرادی تعداد تخت‌های ستاره‌دار بیمارستان را نیز 8 تخت دیالیز، 3 اتاق عمل، 5 ریکاوری، یک اکو و 4 تخت درمانگاه یا اورژانس سرپایی ذکر کرد. 

وی در مورد امکانات تشخیصی بیمارستان جدید پاوه نیز گفت: این بیمارستان دارای آندوسکوپی، رادیولوژی دیجیتال، سونوگرافی، آزمایشگاه، اکوکاردیوگرافی، تست ورزشی و اسپیرومتری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین تعداد متخصصصان شاغل در این بیمارستان را ۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد شامل ۲ نفر متخصص داخلی، ۲ نفر رادیولوژی، ۲ نفر قلب، ۲ بیهوشی، ۲ اطفال، ۲ جراح عمومی، یک نفر پاتولوژی، ۲ زنان و یک نفر متخصص گوش، حلق و بینی هستند.


۶۵ میلیارد تومان برای بیمارستان جدید هزینه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه   هزینه ساخت و تجهیز این بیمارستان را ۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۴۵ میلیارد تومان توسط وزارت راه و شهرسازی هزینه ساخت بیمارستان شده و ۲۰ میلیارد تومان نیز وزارت بهداشت هزینه خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز کرده است. مرادی افزود: اکثر این هزینه‌ها در طول ۱۸ ماه گذشته بوده و با احتساب قیمت‌های جدید معادل ۴۵ میلیارد تومان است.

وی به انتشار خبر افتتاح رسمی این بیمارستان در ادامه این هفته با حضور مقامات ارشد کشوری نیز اشاره کرد و با اعلام این‌که این مراسم لغو شد، گفت: افتتاح رسمی این بیمارستان در سفر آتی وزیر بهداشت و با هماهنگی استاندار کرمانشاه انجام خواهد شد.  این مسئول اظهار کرد: این بیمارستان ‌اکنون در خدمت بیماران منطقه اورامانات است و پذیرش بیمار در آن انجام می‌شود. استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه در مجموع ۱۷ بیمارستان دولتی دارد که از این تعداد 7 بیمارستان در کلان‌شهر یک میلیون نفری کرمانشاه و بقیه در شهرستان‌ها واقع شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید