• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66003
+
-

۳۸ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی

خبر آخر
۳۸ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی

از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی امضا شده است. به گزارش ایرنا، استاندار خراسان رضوی در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی و رئیسان دانشگاه‌های استان با استاندار خراسان رضوی با بیان مطلب بالا گفت: پیش‌بینی می‌شود این میزان تفاهم‌نامه تا پایان سال به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. «علیرضا رزم حسینی» افزود: حجم بالای نقدینگی امروز کشور که در اختیار مردم و شرکت‌های بخش خصوصی قرار دارد باید در مسیر توسعه و آبادانی به کار گرفته شود. وی اضافه کرد: خراسان رضوی با وجود بارگاه منور رضوی و میزبانی از ۳۰ میلیون زائر در سال، از دیگر استان‌ها متمایز است و مجلس شورای اسلامی و دولت در تخصیص اعتبارات باید این مساله را مد نظر قرار دهند. 

استاندار گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان وجود دارد که در صورت بهره‌برداری از آنها می‌توان در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفت و تحولات جدی در حوزه اقتصادی و فرهنگی رقم زد. رزم‌حسینی با اشاره به برخی از عیوب ساختارهای کشور و موانع پیش روی توسعه و آبادانی افزود: یکی از مهم‌ترین موانع پیش روی همه دولت‌ها، تمرکزگرایی است و به رغم تاکید بر ضرورت تمرکززدایی از ساختار اداری کشور در برنامه‌های سوم و چهارم، این مهم هنوز تحقق نیافته است. این مقام مسئول ادامه داد: با این‌که همه دولت‌های پس از انقلاب اسلامی تمرکززدایی را در اولویت کاری خود قرار داده بودند، اما هیچ‌کدام در تحقق این سیاست موفق نبودند و اقدامات آنها بیش از گذشته به تمرکزگرایی دامن زده است. 

استاندار خراسان رضوی از نبود انسجام بین ارکان حاکمیت به عنوان یکی دیگر از موانع پیش روی توسعه یاد کرد و گفت: در حوزه اقتصادی نگاه منفی به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باعث انتقال سرمایه آنها به دیگر استان‌ها و حتی خروج منابع از کشور شده است. رزم‌حسینی با بیان اینکه الگوی مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی به منظور ایجاد انسجام بین ارکان حاکمیت در خراسان رضوی اجرایی شده است، افزود: خوشخبتانه در ماه‌های اخیر با اجرای این الگوی ابتکاری، تعامل و انسجام بسیار خوبی بین ائمه جمعه، بخش‌های مختلف اجرایی، قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد شده است. 

وی ادامه داد: تاکنون در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی با ۷۸ معین اقتصاد مقاومتی در مناطق ۱۲گانه خراسان رضوی تفاهم‌نامه همکاری منعقد شده است و ۷۰ درصد این معین‌ها را شرکت‌های بخش خصوصی تشکیل می‌دهند. استاندار با بیان این‌که متوسط مدت زمان انعقاد تفاهم‌نامه معین‌های اقتصاد مقاومتی 2 ماه است، گفت: ارزیابی درست عملکرد معین‌های توسعه‌گرا نیازمند گذشت زمان است، اما نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان به صورت مستمر فعالیت‌های اجرایی مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی را رصد خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید