• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65949
+
-

کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی رسید

رئیس‌جمهوری در جمع مردم شیروان: در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنیم، اما در کنار هم ایستاده‌ایم و از مشکلات عبور خواهیم کرد

تیتر یک
کاروان تدبیر و امید به خراسان شمالی رسید

حجت‌الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، به همراه شماری از وزیران و اعضای هیات دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی سفر کرد. به گزارش ایرنا، روحانی درباره این سفر گفت: در این سفر پیگیر مصوبات سفر قبلی به این استان در سال ۹۴ هستیم و میزان پیشرفت و یا اجرا نشدن پروژه‌ها را بررسی می‌کنیم. روحانی در ورود به شیروان با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد. مردمی که با قوشمه و دوتار کار را رها کردند و برای خوشامدگویی به رئیس دولت جمع شدند. روحانی در میان اهالی شیروان در ورزشگاه شهدای کارگر این شهر سخنرانی کرد. وی بیان کرد: در ۱۴ ماه گذشته آمریکا سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کرده است اما آنان در هر مسیری که پیش رفته‌اند، اعم از اجتماعی، سیاسی و حقوقی، شکست خورده‌اند. 

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران افزود: ۱۴ ماه است که سخت‌ترین تحریم را بزرگ‌ترین قدرت اقتصادی و نظامی دنیال علیه ملت ایران تحمیل کرده است؛ تحریمی که اگر علیه هر ملت دیگری می‌شد، آن ملت را از پا درمی‌آورد اما ملت قهرمان، هوشمند و مقاوم ایران اسلامی در طول این مدت با قدرت در برابر آنها ایستادگی کرده است. روحانی گفت: در سازمان ملل، اجتماعات گوناگون و در هفته اخیر حضورشان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشخص شد هیچ کشوری در دنیا به ادعای آنها اعتنا نمی‌کند و در اجلاس شورای حکام آژانس اتمی جز آمریکا و یکی دو کشور دیگر، همه کشورهای جهان از ملت ایران حمایت کردند. این به معنای پیروزی و موفقیت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است. 

رئیس‌جمهوری ادامه داد: در دادگاه بین‌المللی که ما از آمریکا شکایت بردیم، در مرحله اول آمریکا محکوم شد. در افکار عمومی دنیا این کشور محکوم شد. در منطقه ما هم آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه و اخیراً در یمن دچار شکست شد. روحانی خطاب به مردم ایران اظهار کرد: اگر امروز کسی ادعا کند در سایه این فشارها اراده ملت ایران دچار تزلزل شده است، این سخن ناروا، ناصحیح و دروغ است. رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر کسی امروز مدعی شود که در ایران اسلامی نظام ما، ملت ما و دولت ما ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات مردم توجه کند سخنی ناصحیح و نارواست. 

وی یادآور شد: ما در این کشور مشکل داریم و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنیم اما در عین حال دست به دست هم داده‌ایم و در کنار هم ایستاده‌ایم و از مشکلات عبور خواهیم کرد. رئیس‌جمهوری در این سفر یک‌روزه در نشست شورای اداری و برنامه‌‌ریزی استان خراسان شمالی حاضر شد و با نخبگان و فعالان اقتصادی این استان در بجنورد دیدار کرد. در سفر یک‌روزه رئیس‌جمهوری به این استان ۱۳۲ پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی در قالب ۳۰ طرح در شهرستان‌های مختلف به بهره‌برداری رسید. برای اجرای این طرح‌ها مجموعا 8۴۲۰ میلیارد ریال و ۵۹۴ میلیون یورو از منابع دولتی و نیز 6۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است و با اجرای این طرح‌ها برای ۱۱ هزار و ۷۸۴ نفر اشتغال ایجاد می‌شود. 

از 2 واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری بهره‌برداری شد. با اجرای هر واحد بخار، ۱۶۰ مگاوات به توان تولید برق در این نیروگاه افزوده می‌شود. اجرای سد و شبکه آبیاری چندیر در شهرستان راز و جرگلان با 1440 میلیارد ریال اعتبار و آبیاری غلامان با ۲۴۴ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر کاروان دولت تدبیر و امید بود. همچنین پروژه ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب اسفراین، کارخانه شمش آلومینای جاجرم، فولاد کیمیای صبا و طرح کیمیاداران نوین شمال در اسفراین در سفر کاروان تدبیر و امید افتتاح شد. با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی، ۲۸ پروژه کلنگ‌زنی شد. برای این پروژه‌ها 4807 میلیارد ریال اعتبار دولتی و 6۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی منظور شده است که برای 1۷۰۵ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید