• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65984
+
-

آتش در جان ۳۵۰ هکتار از مراتع اشتهارد

۲۱ فقره آتش‌سوزی از ابتدای سال جاری تاکنون با نابودی ۳۵۰ هکتار از مراتع شهرستان اشتهارد همراه شد.
به گزارش ایرنا، با توجه به آمار و بررسی‌های موجود، ۹۰ درصد علت این آتش‌سوزی‌ها عوامل انسانی از جمله گردشگران، کشاورزان، دامداران و شکارچیان به علت روشن کردن آتش و رها کردن آن به حال خود بوده است.
با توجه به اهمیت موضوع و با هدف جلوگیری از تباهی مراتع، نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اشتهارد، با موضوع بررسی علل، عوامل و راهکارهای مقابله با آتش‌سوزی‌های رخ‌داده در مراتع شهرستان اشتهارد برگزار شد.

در این جلسه معاون فرماندار اشتهارد با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آنها گفت: در فصل گرما بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به قوانین، زمینه آتش‌سوزی مراتع و محیط‌زیست را فراهم می‌کند.
«نادر بیننده» افزود: مسئولان شهرستان اشتهارد با هدف حفاظت هرچه بیشتر از منابع طبیعی در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، اما با توجه به نقش عامل انسانی در بیش از ۹۰ درصد این آتش‌سوزی‌ها، آگاه‌سازی مردمی و آموزش‌های پیشگیرانه جلوگیری و مدیریت آتش در مراحل اولیه، اصلی مهم و اثرگذار است.

وی با قدردانی از تلاش‌های بی‌شائبه شهرداری، اداره منابع طبیعی، شهرک صنعتی و شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان در خصوص اطفای حریق‌های مراتع در سال جاری، اظهار کرد: لازم است با برگزاری دوره‌های بیشتر اقدامات موثرتری در حوزه اطلاع‌رسانی صورت گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید