• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65976
+
-

تجهیز 70 روستا به لوازم ورزشی

خبر
تجهیز 70 روستا به لوازم ورزشی

همت و تلاش مسئولان ورزشی در البرز، با وجود مشکلات فراوان مالی، تجهیزات را روانه روستاهای استان کرده است.
به گزارش ایرنا، عزم مسئولان بر تجهیز روستاها به امکانات و تجهیزات ورزشی متمرکز شده، تا جایی که این روزها انبوهی از تجهیزات و وسایل ورزشی به سمت روستاهای البرز سرازیر شده است.

انتقال این تجهیزات بیانگر آن است که متولیان امور استان، مضاف بر رونق تولید و اشتغال، به ارتقای سلامت روستاییان نیز توجه دارند. امروز روستاهای استان در کنار برخورداری از آب، برق، گاز، تلفن و سایر امکانات به سمتی پیش می‌روند که از امکانات ورزشی نیز برخوردار می‌شوند.

تجهیز روستاهای البرز به امکانات ورزشی این نوید را می‌دهد که اگرچه تحرک و فعالیت روستاییان بیشتر از شهرنشینان است، اما ورزش آنها نیز به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود. این در حالی است که طی سال‌های اخیر بسیاری از جمعیت شهری البرز به سمت خانه‌سازی در روستاها روی آورده‌اند و به نوعی می‌توان گفت که مهاجرت معکوس در حال شکل‌گیری است.

با توجه به این‌که البرز در مناطق شهری و روستایی از کمبود زیرساخت‌های ورزشی رنج می‌برد، یکی از برنامه‌ها در استان، توسعه ورزش در روستاها و ترویج هر چه بیشتر آن است.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز بیان کرد: ۷۰ روستا به همت هیأت ورزش‌های همگانی استان به لوازم ورزشی به ارزش ۶ میلیارد و ۶۳۰‌میلیون ریال تجهیز شد که با این اقدام شاهد توسعه ورزش در بعد قهرمانی و همگانی خواهیم بود.

«امیر غفرانی» گفت: میزهای پینگ‌پنگ، شطرنج، فوتبال دستی، توپ‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، فوتسال، دیسک فریزبی، تور والیبال، دارت، طناب‌کشی و طناب‌زنی از تجهیزاتی است که به همت هیأت ورزش‌های همگانی استان روانه استان‌های البرز شده است.
وی عنوان کرد: این حرکت برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود و با توجه به اهمیت روستاها برای وزارت ورزش و جوانان و بالطبع برای استان، تجهیز دیگر روستاهای البرز نیز در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته سرپرست هیات ورزش‌های همگانی البرز، ۷۰ روستا از روستاهای استان به وسایل ورزشی تجهیز شده‌اند و طی ۲ سال آینده تمامی روستاهای البرز به وسایل و امکانات ورزشی مجهز می‌شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید