• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 14 آبان 1402
کد مطلب : 208098
+
-

بهترین‌ها در رفسنجان، بهترین در ملوان

در تیم منتخب هفته نهم که براساس نمرات متریکا تشکیل شده است، هیچ‌یک از تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان نماینده‌ای ندارند و این اتفاقی است که به‌ندرت در لیگ برتر فوتبال ایران رخ می‌دهد. در هفته‌ای که سپاهان باخت و سرخابی‌ها هم با تساوی متوقف شدند، تیم منتخب بدون ستاره‌های این 3تیم مدعی شکل گرفته و بیشترین نماینده را مس رفسنجان دارد که روز جمعه با 3گل فولاد را شکست داد. بهترین بازیکن مس در این مسابقه لوسیانو پریرا بود که در 40سالگی دوباره به خط حمله این تیم برگشته و این هفته 2گل از 3گل رفسنجانی‌ها را به تیم بحران‌زده فولاد زد که ازقضا تیم سابق این مهاجم محسوب می‌شود. پریرا با این گل‌ها به رکورد 101گل زده در لیگ برتر رسید که هیچ گلزن خارجی تا‌کنون به آن نرسیده و در میان ایرانی‌ها هم فقط 3بازیکن توانسته‌اند از این مرز عبور کنند. بریس لوسیانو در مقابل فولاد، نمره 8.18 را در سایت متریکا نصیب او کرد که بالاترین نمره این مسابقه و سومین نمره برتر هفته نهم بود. 3بازیکن دیگر مس رفسنجان که به همراه پریرا در تیم منتخب هفته قرار گرفته‌اند، جلال علی‌محمدی، محمدحسین کریم‌زاده و محمدمهدی محبی هستند. علی‌محمدی که امسال از سپاهان به مس پیوسته نمره 7.98 گرفت و برای نخستین‌بار در این فصل به خط میانی تیم منتخب رسید. کریم‌زاده و محبی هم مدافعان چپ و راست مس هستند که با درخشش مقابل فولاد توانستند چپ و راست خط دفاعی تیم منتخب را هم به‌خودشان اختصاص بدهند.

   تراکتور – ملوان؛ 2-2
2تیم تراکتور و ملوان که این هفته تیم‌های آسیایی نساجی و سپاهان را بردند، هر کدام 2نماینده در تیم منتخب هفته دارند. تراکتور 3گل به نساجی زد و 2گلزن این تیم در جمع منتخب‌های هفته قرار گرفته‌اند. سومین گلزن این تیم گوستاوو واگنین بود که شاید به‌خاطر آفسایدبودن گلش راهی به تیم منتخب پیدا نکرده است! اما عارف رستمی با نمره 8.19 و شجاع خلیل‌زاده با نمره 8.07 به تیم منتخب هفته رسیده‌اند. 2ملوانی تیم منتخب هم از برترین‌های هفته هستند و نمرات بالای 8 دارند. مهران احمدی در خط میانی با 2پاس کلیدی و یک پاس گل به نمره 8.00 رسید و رضا جعفری، گلزن این روزهای انزلی‌چی‌ها هم با نمره 8.77 برترین بازیکن هفته شد. جعفری با اینکه فقط 65دقیقه بازی کرد، 2ضربه از 3ضربه‌اش را تبدیل به گل کرد و علاوه بر اینکه بهترین بازیکن هفته نهم شد، با 5گل در رتبه دوم گلزنان لیگ هم قرار گرفت.

   3بازیکن از 3تیم
در کنار 8بازیکنی که از 3تیم مس، ملوان و تراکتور انتخاب شدند، 3بازیکن هم از 3تیم دیگر به تیم منتخب هفته رسیدند. احمد گوهری در بازگشت به دروازه آلومینیوم یک پنالتی گرفت و با اینکه کلین‌شیت نکرد، به نمره 8.04 رسید. گوهری هفته گذشته از روی نیمکت شاهد دروازه‌بانی محمد خلیفه در مقابل استقلال بود. از تیم قعرنشین استقلال خوزستان نیز مدافع گلزن این تیم یعنی علیرضا خوشکفا با نمره 7.96 در ترکیب تیم منتخب هفته قرار گرفت. آخرین بازیکن هم از تیم شگفتی‌ساز این فصل آمد که این هفته مقابل استقلال به نتیجه مساوی 2-2 رسید. تیم شمس‌آذر در این بازی چهره‌های شاخص زیادی داشت اما نمره امیرمحمد نسایی از همه آنها بالاتر بود. زننده نخستین گل شمس‌آذر در این میدان به نمره 7.98 دست یافت و در خط میانی تیم منتخب هفته قرار گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید