• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65743
+
-

شیراز؛ میزبان اجلاس مدیران صنعت ساختمان

نخستین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور ۱۶ مرداد امسال با حضور مدیران، انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران فارس و ۵ استان کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و نمایندگان تجاری و بازرگانی و سفرای کشورهای عراق، قطر، سوریه، عمان و کنیا به همت بخش خصوصی و با پشتیبانی و حمایت جدی استانداری فارس در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری فارس، استاندار در این باره گفت: برگزاری نخستین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور در مرداد امسال می‌تواند ورودی جدی برای حل مشکلات صنعت ساختمان باشد.

عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور می‌تواند مجالی طلایی برای تبیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد رونق در حوزه ساخت‌وساز باشد، افزود: این اجلاس باید به دنبال جامعه هدف واقعی برود و خروجی عملیاتی داشته باشد و از حضور مؤثر بخش خصوصی به نحو کاربردی بهره بگیرد.

وی ادامه داد: جامعه هدف این اجلاس بسیاری از تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی در کشورهای همسایه هستند.

 باید ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان برای این سرمایه‌گذاران مشخص‌شده و موارد تشویقی و انگیزشی و شرایط ویژه و منحصربه‌فردی از سو‌ی مدیریت شهری و مجلس محلی برای جذب این افراد تعریف شود. آنچه مسلم است ارائه ظرفیت‌های فارس به‌تنهایی نمی‌تواند به روند جذب سرمایه‌گذار کمک کند، زیرا این ظرفیت‌ها در سایر استان‌های کشور نیز موجود است.

رحیمی خاطرنشان کرد: عوامل اجرایی این اجلاس به‌عنوان یک گروه حرفه‌ای و تخصصی باید با تجزیه‌وتحلیل فرصت‌های موجود به دنبال منتفع کردن اقتصاد استان از این فرصت‌ها باشند.

وی همچنین یادآور شد: حضور سرمایه‌داران و فعالان حوزه ساخت‌وساز جنوب کشور و نیز نمایندگان تجاری و سفرای کشورهای مختلف در این اجلاس می‌تواند فرصتی مغتنم برای تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی و گسترش مبادله‌های تجاری و نیز بازاریابی و یافتن زبانی مشترک برای خلق فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت‌وساز باشد.

استاندار فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه بخش خصوصی و حرفه‌ای نباید منتظر کارگشایی و پرداخت همه هزینه‌ها از سوی دولت باشد، گفت: بخش‌های حرفه‌ای و تخصصی باید با نگاه اقتصادی کارآمد، کارآفرین و انعطاف‌پذیر به دنبال توسعه و گسترش فعالیت‌های خود باشند.

وی ادامه داد: اگر با این تفکر که در شرایط تحریم و گرفتار تلاطم‌های اقتصادی هستیم دست بر روی دست بگذاریم قطعا هیچ اتفاق مثبت و مؤثری رخ نخواهد داد.نماینده عالی دولت در فارس بر ورود جدی و حضور تعیین‌کننده بخش خصوصی و تشکل‌های حرفه‌ای در عرصه تلاش، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری تأکید کرد و ادامه داد: قطعا باید برای تغییر شرایط موجود آستین بالا زد و همت کرد، زیرا تلاش نکردن برای تغییر شرایط موجود به معنای تسلیم شدن است و تسلیم شدن هزینه‌ای گزاف دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید