• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65709
+
-

عزم دولت برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد

سهم اعتبار متوازن استان ۲۱ برابر شد

خبرخوان
عزم دولت برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: سهم اعتبار متوازن این استان امسال نسبت به سال 92 (ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید) 21 برابر شده است.

حسن نوروزی با بیان اینکه سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبار متوازن ۶ سال پیش ۲۶۰ میلیارد ریال بود به ایرنا اعلام کرد: امسال 3480 میلیارد ریال اعتبار از این منابع مالی برای استان پیش بینی شده است. سهم کهگیلویه و بویراحمد از اعتبار متوازن از یک دهم درصد کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید به 1/2 درصد اعتبار کشور افزایش یافته است.

وی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های این استان در زیرساخت‌های مختلف افزایش میزان اعتبار متوازن در استان را نشانه عزم دولت برای توسعه مناطق محروم ارزیابی کرد و از افزایش حدود ۱۰ برابری بودجه طرح‌های ملی، استانی شده کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری نسبت به سال 92 خبر داد.

نوروزی با بیان اینکه میزان اعتبار طرح‌های ملی استانی شده مانند 5 تصفیه‌خانه فاضلاب و بیمارستان‌های استان ۶ سال پیش ۲۸۰ میلیارد ریال در سال بود، افزود: امسال 2700 میلیارد ریال اعتبار به توسعه استان از این محل اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سهم این استان در کشور از 8/0 در سال 92 به ۶ درصد در سال جاری رسیده است، همچنین از افزایش 3 برابری بودجه پیش‌بینی شده برای طرح‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد از محل بودجه ملی امسال نسبت به سال 92 خبر داد.

وی میزان اعتبار ملی استان که در سال 92 هزار میلیارد ریال بود را امسال به 3 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: اعتبار ملی در طرح‌های عمرانی برای حوزه‌های راه‌سازی و دانشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود که امسال 3 هزار میلیارد ریال از محل اعتبار ملی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافته است.

نوروزی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار امسال به طرح‌های عمرانی این استان اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه ۱۲ درصد افزایش داشته است، گفت: این میزان اعتبار امسال در بخش‌های مختلف راه، حمل و نقل، بهداشت و درمان، تأمین آب آشامیدنی، بناهای تاریخی و تأمین آب اراضی کشاورزی هزینه خواهد شد.

نوروزی همچنین جاده پاتاوه - دهدشت، چهار خطه‌های بهبهان - گچساران، یاسوج - شیراز، یاسوج - سمیرم، تأمین آب 4 شهر حوزه کهگیلویه از سد کوثر و تأمین آب آشامیدنی شهرهای دوگنبدان و لیکک را از مهمترین طرح‌های در حال ساخت کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد و افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی در حال اجرای این استان بین ۱۰ تا ۹۰ درصد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید