• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65712
+
-

آغاز ساخت پل ورودی اقلید تا یک ماه دیگر

این سو و آن سوی استان
آغاز ساخت پل ورودی اقلید تا یک ماه دیگر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل عمومی شهرستان اقلید به پیگیری‌ها برای ساخت پل ورودی شهر اقلید که در سیل ابتدای امسال تخریب شد اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح یک میلیارد و 200 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، در جریان سیل فروردین‌ امسال که موجب بروز خسارت‌هایی در نقاط مختلف کشور شد، شهرستان اقلید نیز از این خسارت‌ها در امان نماند، به‌ طوری ‌که بر اساس آمار شهرداری فقط در شهر اقلید (مرکز این شهرستان) 25 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

پل ورودی شهر اقلید یکی از مکان‌هایی بود که در این سیل تخریب شد و پس از چند ماه که از این ماجرا می‌گذرد، به‌ظاهر هنوز اقدامی برای بازسازی آن و جبران این مشکل صورت نگرفته است. 
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل عمومی شهرستان اقلید در این باره گفت: برای رفع مشکل پل ورودی شهر اقلید که به دلیل سیل تخریب شد، مطالعاتی آغاز شد.

«سعید کشاورزی» با اشاره به بررسی وضع پل و میزان آبی که طی 50 سال گذشته از زیر آن عبور می‌کرد بیان کرد: طبق این مطالعات، طراحی‌هایی برای ساخت پل با 4 دهنه 4 متری شد. مبلغ مورد نیاز برای اجرای این طرح یک میلیارد و 200 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که طرح در انتظار دریافت تایید است عنوان کرد: ایرادهایی به طرح وارد شد که باید رفع و دوباره به سازمان ارسال شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقلید با اشاره به سالم بودن سازه بتونی این پل تصریح کرد: اگر بنا بود مانند سال‌های پیش، با پر کردن سازه‌ها از مخلوط و آسفالت کردن روی آن پل را تعمیر کنیم، دوباره با نخستین بارش، تخریب می‌شد. به همین دلیل، تصمیم گرفته شد کار به‌ صورت اصولی و مهندسی انجام شود.

کشاورزی با اشاره به قول نماینده اقلید در مجلس برای پیگیری تأمین اعتبار این طرح اظهار کرد: پس از رفع ایرادهای موجود، به گفته رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقلید، آغاز عملیات این طرح یک ماه تا یک ماه و نیم دیگر طول می‌کشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :