• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65740
+
-

افزایش ۱۰ هزار نفری مددجویان بهزیستی ایلام طی یک سال

مدیرکل بهزیستی ایلام از افزایش ۱۰ هزار نفری مددجویان این اداره کل طی یک سال گذشته خبر داد. به گزارش مهر، «زهرا همتی» اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار نفر به مددجویان بهزیستی ایلام افزوده شده‌اند. نیمی از این تعداد توانخواهان و زنان سرپرست خانوار هستند.

وی افزود: با احتساب این تعداد، مددجویان بهزیستی ایلام به بیش از ۳۳ هزار نفر افزایش یافته‌اند.مدیرکل بهزیستی ایلام افزود: علت این افزایش حمایت از مددجویان پشت نوبت بوده است.همتی بیان کرد: ۳۳۰ نفر از توانخواهان در 6 مرکز شبانه‌روزی و ۵۰۹ نفر در ۱۷ مرکز آموزشی - توانبخشی روزانه نگهداری می‌شوند.

وی از افزایش تماس‌های مردمی با اورژانس اجتماعی ۱۲۳، مراکز مشاوره حضوری و خط مشاوره ۱۴۸۰ خبر داد و گفت: از سال گذشته تاکنون 3۶۷۳ نفر به مراکز ۱۲۳ و ۱۳ هزار و ۳۵۷ نفر به مراکز مشاوره تلفنی و حضوری بهزیستی ایلام مراجعه کرده‌اند که بیانگر اعتماد مردم به بهزیستی است.

این مسئول همچنین از ساماندهی ۷۳ کودک کار، سازش ۱۸۹ پرونده ارجاعی به مرکز کاهش طلاق، پذیرش ۱۱ هزار و ۵۱۶ کودک در مهدها و واگذاری ۳۱ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده و خانواده‌های جایگزین خبر و ادامه داد: پوشش ۱۹۵ هزار نفر از مردم استان در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، پرداخت ۴۱۱ فقره وام با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال به منظور اشتغالزایی برای جامعه هدف و پوشش بیش از ۲۰ هزار نفر در طرح غربالگری تنبلی چشم از دیگر اقدامات بهزیستی در سال گذشته بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید