• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65708
+
-

شناسایی یک میلیارد تن ذخایر معدنی در ایلام

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ذخایر معدنی شناسایی شده در این استان بیش از یک میلیارد تن است. «یارالله نصیری» در گفت‌و‌گو با مهر اظهار کرد: ۳۱۱ فقره جواز تاسیس معتبر با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز آنها ۱۷ هزار میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال آنها ۱۶ هزار نفر است.

وی افزود: تعداد پروانه‌های صنعتی موجود ۵۳۵ واحد و اشتغالزایی اسمی آنها بالغ بر ۹ هزار نفر است. حجم سرمایه‌گذاری پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی موجود ۳ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از این رقم طی ۵ سال اخیر به ثمر نشسته است.

نصیری گفت: از محل صندوق توسعه ملی طی ۵ سال گذشته ۱۴۶۳ میلیون دلار تسهیلات ارزی و ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی اختصاص یافته که 069/1 میلیون دلار آن سال گذشته مصوب شده و در حال پرداخت است.رئیس سازمان صمت ایلام ادامه داد: در بخش تسهیلات فراگیر، 3 هزار میلیارد ریال برای شرکت پتروایرانیان مصوب شده و برای ۱۰۸ طرح کوچک و متوسط دیگر از همین محل بالغ بر ۱۱۶ میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی بیان کرد: مصوبات ستاد تسهیل و اقتصاد مقاومتی به تثبیت تولید ۸۹ واحد، راه‌اندازی مجدد ۳۶ واحد تعطیل، افزایش ظرفیت ۴۸ واحد فعال و تثبیت اشتغال بیش از ۲ هزار نفر منجر شده است. نصیری گفت: میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در استان ایلام بیش از یک میلیارد تن است و در حال حاضر ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود 8/5 میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید