• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65737
+
-

تعمیر ۸۷ درصد خانه‌های سیل‌زده پلدختر و معمولان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: تعمیر ۸۷‌درصد واحدهای مسکونی آسیب‌دیده از سیل در شهرستان‌های پلدختر و معمولان پایان یافته و مابقی نیز در دست انجام است.«مسعود رضایی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در این ارتباط در شهر معمولان ۱۵۰ واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل تعمیر شده است.

وی افزود: همچنین از مجموع 2۱۵۵ واحد مسکونی نیازمند تعمیر در شهر سیل‌زده پلدختر ۸۵ درصد با دریافت تسهیلات کم‌بهره و کمک بلاعوض بهسازی شده است. به گفته این مسئول ۱۳ هزار واحد مسکونی سیل‌زده باید در استان بازسازی و احداث و ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد نیز تعمیر شود که کار پرداخت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای انجام این مهم روند مطلوبی دارد.

رضایی با اشاره به این‌که بیشترین آسیب سیل فروردین‌ماه امسال در پلدختر و معمولان بوده گفت: ۸۵۰ واحد آسیب‌دیده در معمولان ارزیابی و در سامانه ثبت شده است که از این تعداد ۲۸۰ واحد احداث خواهد شد. وی توضیح داد: در این راستا ۲۰۰ واحد در سایت‌های تعیین‌شده جابه‌جا می‌شود و ۸۰ واحد نیز درجاسازی خواهد شد. مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی لرستان ادامه داد: برای هر واحد تعمیری ۱۵ میلیون تومان وام کم‌بهره و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید