• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65691
+
-

ارزیابی خانه‌های زلزله‌زده مسجدسلیمان ادامه دارد

ارزیابی خانه‌های زلزله‌زده مسجدسلیمان ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان از ادامه ارزیابی منازل خسارت‌دیده شهرستان مسجدسلیمان در زمین‌لرزه 7/5 ریشتری که دوشنبه گذشته در این شهرستان به وقوع پیوست، خبر داد. به گزارش مهر، «کیامرث حاجی‌زاده» اظهار کرد: تاکنون ۵۰۰ چادر از سوی هلال احمر و ۲۷۰ چادر و ۵۰ هزار بطری آب بسته‌بندی از سوی ستاد مدیریت بحران استان و بسته‌های بهداشتی و مواد غذایی از سوی شرکت نفت و سازمان‌های مردم‌نهاد در مسجدسلیمان، بخش گلگیر و روستاهای آسیب‌دیده توزیع شده است.

وی افزود: در جلسه شورای مدیریت بحران مصوب شد ۵۰ خانوار که منازلشان آسیب جدی دیده‌اند در منازل مسکن مهر یا منازل مسکونی هوانیروز مستقر شده و در غیر این صورت کانکس در اختیارشان قرار داده شود. حاجی‌زاده تاکید کرد: با هماهمگی استاندار خوزستان، مجوز تهیه لوازم خانگی برای آسیب‌دیدگان از زلزله صادر شده است. همچنین، گروه‌های ارزیاب در حال ارزیابی منازل آسیب‌دیده هستند و مکاتبات لازم با وزیر کشور به منظور پرداخت خسارت‌ها نیز انجام شده است.


مسجدسلیمانی‌ها جوشش و نشت نفت را اطلاع دهند

همچنین، به دنبال انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر جوشش نفت از کف یک مغازه در شهر مسجدسلیمان پس از حادثه زلزله، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان طی اطلاعیه‌ای از شهروندان این شهر خواست هرگونه جوشش یا نشت نفت و گاز را اطلاع دهند.در این اطلاعیه آمده است: «از شهروندان درخواست داریم هرگونه حادثه تراوش یا نشت نفت و گاز را با شماره 1481 مرکز کنترل عملیات اداره بهره‌برداری اطلاع دهند».

در ادامه اطلاعیه مذکور می‌خوانیم: «برای تماس با تلفن 1481 مرکز کنترل عملیات اداره بهره‌برداری، نیاز به گرفتن پیش‌شماره (کد) از تلفن ثابت و همراه نیست و گرفتن شماره مذکور کافی است». بر اساس این اطلاعیه، تماس با شماره 1481 رایگان است و برای شهروندان هزینه‌ای ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید