• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65522
+
-

شیراز صاحب نخستین مدرسه غواصی می‌شود

این سو و آن سوی استان
شیراز صاحب نخستین مدرسه غواصی می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز از راه‌اندازی نخستین مدرسه غواصی و غریق نجات استان فارس در این کلان‌شهر خبر داد. 

به گزارش ایسنا، «محمدهادی قانع» با اعلام این خبر بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی شیراز این افتخار را دارد که برای اولین بار در فارس، زیر نظر اساتید مجرب کشوری و بین‌المللی برای تمام اقشار جامعه مدرسه غواصی را در شهر شیراز راه‌اندازی کند. 

وی افزود: مدرسه آموزش غواصی با هدف تربیت و آموزش غواص و نجات غریق در استخر سرپوشیده سایت آموزش تخصصی ایستگاه 14 آتش‌نشانی شیراز شروع به کار خواهد کرد. 

در این مدرسه علاقه‌مندان با وسایل و تجهیزات غواصی، روش‌های نوین غواصی و امداد و نجات در آب‌های عمیق آشنا خواهند شد و شرکت‌کنندگان پس از گذراندن آموزش‌های مقدماتی در استخر والفجر سازمان آتش‌نشانی، آموزش‌های تکمیلی و عملیاتی را در سد درودزن و خلیج فارس پشت سر خواهند گذاشت. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهردار شیراز ادامه داد: ورزش غواصی یکی از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیزترین ورزش‌های آبی است و وجود مدرسه غواصی سبب ارتقای توان عموم مردم خواهد شد.

 با توجه به آمار و تلفات بالای غرق‌شدگی‌ها‌ی اخیر در رودخانه‌ها و آبگیرها و کمبود ناجی غریق و غواص در منطقه و استان‌های همجوار با ارائه آموزش غواصی به علاقه‌مندان این نیاز از بین می‌رود و شاهد کاهش آمار غرق‌شدگی‌ها خواهیم بود. 

قانع همچنین از صدور گواهی‌نامه یک‌ستاره توسط فدراسیون غواصی ایران خبر داد و گفت: ناجیان غریق سالانه در این دوره‌ها شرکت می‌کنند و پس از گذراندن آموزش‌های لازم، گواهی‌نامه معتبر برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید