• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65462
+
-

رفع مشکلات پایتخت نیازمند همکاری دولت است


عضو کمیسیون عمران مجلس، بهبود وضعیت حمل‌ونقل و رفع مشکلات حوزه شهری پایتخت را در گرو همکاری دولت برای پرداخت یارانه‌های لازم برای این بخش دانست.

مجید کیانپور در گفت‌وگو با خانه ملت، در انتقاد نسبت به نحوه اجرای طرح ترافیک جدید تهران، گفت: به‌نظر می‌رسد اولویت شهرداری در اجرای این طرح به جای کاهش آلودگی هوا، درآمدزایی بوده است؛ درحالی‌که شما به‌عنوان یک شهروند عادی وقتی به معابر شهر تهران توجه کنید به این نتیجه خواهید رسید که تعمیر و مرمت آنها باید در اولویت دستور کار شهرداری قرار گیرد. نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: علائم ترافیکی شهر و خط کشی خیابان‌های شهر وضع بسیار نابسامانی دارد، اما ما همه این موارد را رها کرده‌ایم و تنها این دغدغه را داریم که چطور طرح زوج و فرد را اجرا کنیم.

اگر ما می‌خواهیم هزینه زندگی مردم را کاهش و کیفیت تردد در سطح شهر را ارتقاء دهیم با اجرای این طرح نمی‌توانیم به نتیجه برسیم، آن هم در شرایطی که افراد ساکن در محدوده زوج و فرد با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.در گذشته طرح زوج و فرد تنها در روزهایی که آلودگی هوا و پدیده وارونگی هوا وجود داشت، اجرا می‌شد، اما به مرور زمان، اجرای آن تبدیل به رویه‌ شد تا به‌دنبال آن تردد خودرو کمتر شود. او گفت: اجرای طرح ترافیک باید محدود به هسته مرکزی شهر شود؛ ضمن اینکه من مخالف ایجاد محدوده زوج و فرد هستم و معتقدم اجرای این طرح باید مختص روزهایی باشد که پدیده وارونگی هوا و شرایط اضطرار ایجاد می‌شود که از در منزل اجرا شود. اما اینکه حق طبیعی شهروندان را به ازای دریافت عوارض نادیده بگیریم، پسندیده و کارشناسی‌شده نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید