• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65435
+
-

نیاز سلسله به صنایع تبدیلی کشاورزی

رئیس اداره جهاد کشاورزی سلسله گفت: برای استفاده بهینه از تولیدات باغی کشاورزان، کارگاه تولید چیپس از میوه‌های مختلف در این شهرستان راه‌اندازی شده است. به گزارش ایرنا، «رضا سوخته‌زاری» بیان کرد: حاصلخیزی اراضی کشاورزی شهرستان و کمیت و کیفیت مناسب محصولات تولیدی کشاورزان، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را برای شهرستان امری مهم و ضروری کرده است.

وی افزود: ایجاد امنیت غذایی، افزایش صادرات، جلوگیری از صادرات محصولات خام کشاورزی و افزایش ماندگاری از مهم‌ترین مزیت‌های ایجاد صنایع تبدیلی هستند، تسهیل و ارتقای فعالیت‌های بخش کشاورزی، افزایش توان صنعتی منطقه‌ و کشور، بالا بردن بهره‌وری تولید و ارتقای درآمد خانوارهای کم‌درآمد روستایی، ایجاد اشتغال نوین در کنار فعالیت‌های درون‌مزرعه‌ای و ایجاد توازن در چرخه درآمد روستایی را می‌توان از دیگر مزیت‌های ایجاد این صنایع دانست.

سوخته‌زاری با بیان این‌که تولید سالانه محصولات باغی این شهرستان ۱۸ هزار تن است، گفت: می‌طلبد که صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با بخش کشاورزی در شهرستان ایجاد شود و توسعه یابد. وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه چیپس میوه در سلسله اظهار کرد: تبدیل میوه خام به میوه خشک به صورت نیمه‌صنعتی در شهرستان آغاز شده است و با حذف واسطه‌ها و دلالان، باغداران می‌توانند تولیدات خود را با قیمت مناسب و به صورت مستقیم به فروش برسانند.

این خبر را به اشتراک بگذارید