• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65428
+
-

راه‌اندازی وب‌سایت تخصصی گردشگری در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری لرستان بیان کرد: برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری لرستان، اداره کل میراث فرهنگی این استان اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت تخصصی گردشگری کرده است. به گزارش ایرنا، «سید امین قاسمی» در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: این وب‌سایت به ۲ زبان فارسی و انگلیسی طراحی و اجرا می‌شود. مقدمات کار و عقد قرارداد راه‌اندازی آن انجام شده است و به‌ زودی اجرای آن آغاز می‌شود.

وی افزود: در وب‌سایت تخصصی گردشگری لرستان تصاویر و کلیپ‌های مربوط به جاذبه‌های گردشگری، تاسیسات اقامتی و پذیرایی، دفاتر خدماتی و مسافرتی، نرم‌افزارهای کاربردی و همچنین نقشه‌های گردشگری این استان بارگذاری خواهد شد. این وب‌سایت، با توجه به دوزبانه بودن، زمینه جذب گردشگران خارجی را نیز فراهم می‌کند.

قاسمی با اشاره به این‌که این وب‌سایت تخصصی امکان ارتقا به سایر زبان‌ها را نیز دارد، اظهار کرد: در فازهای بعدی و بر حسب بازار هدف، وب‌سایت تخصصی گردشگری لرستان را به زبان‌های دیگر نیز ارائه خواهیم کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری لرستان گفت: اکنون ۳۸ مرکز اقامتی در استان هست که در مجموع 1۵۰۰ تخت دارند.

وی ادامه داد: همچنین ۶ اقامتگاه بوم‌گردی با ظرفیت ۳۵۰ تخت، ۱۷ مجتمع گردشگری و ۲۹ دفتر خدماتی در این استان فعالند. قاسمی بیان کرد: ۱۴۲ واحد اقامتی شامل هتل، مهمان‌پذیر و اقامتگاه بوم‌گردی و سفره‌خانه‌ سنتی و مجتمع‌ خدماتی بین‌راهی در استان وجود دارد که به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

وی گفت: ۲۲ هتل با ظرفیت 1۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت در لرستان فعال هستند. این مسئول اضافه کرد: این استان ۱۵ سفره‌خانه سنتی و 5 مجتمع گردشگری دارد و موافقت‌نامه اولیه برای ایجاد ۹ مکان گردشگری جدید نیز در آن صادر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید