• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65432
+
-

توقیف 16 شناور حامل سوخت قاچاق در ماهشهر

جانشین فرمانده مرزبانی خوزستان گفت: ۱۶ شناور صیادی به اتهام صید غیرمجاز و فروش غیرقانونی سوخت قاچاق متوقف شدند. به گزارش ایرنا، سرهنگ «نادر سهیلی» بیان کرد: ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر طی گشت‌زنی در حوزه استحفاظی در منطقه خور سمایلی و خورهای فرعی اطراف آن ۱۶ قایق صیادی را مشاهده کردند.

وی افزود: این قایق‌ها دارای موتورهایی با اسب بخار و فاقد پلاک، مدارک دریانوردی، دفترچه تردد و اوراق شناسایی بودند و با هدف صیادی اقدام به بارگیری مقادیر زیادی مواد سوختی یارانه‌ای کرده بودند. وی بیان کرد: این شناورها در واقع نه برای فعالیت صیادی، بلکه با هدف فروش سوخت به دلالان کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام به حمل غیرقانونی گازوئیل کرده‌ بودند.

سرهنگ سهیلی ادامه داد: مقادیری صید غیرمجاز، سوخت و ۲۶ رشته تور در این عملیات کشف و ۱۴ نفر هم دستگیر شدند. وی گفت: شناورهای مذکور توقیف و ناخداهای هر یک از آنها به اتهام صید غیرمجاز، اقدام غیرقانونی و قاچاق سوخت دستگیر و با تشکیل پرونده و مستندات قانونی به مراجع قانونی تحویل داده شدند.


کشف محموله تلفن همراه قاچاق در خرمشهر

فرمانده مرزبانی خوزستان اظهار کرد: ۲۹ دستگاه تلفن همراه هوشمند به ارزش یک میلیارد ریال توسط ماموران هنگ مرزی خرمشهر کشف شد.  سردار «لطفعلی پاکباز» در تشریح این خبر گفت: مرزبانان خرمشهر، برای مبارزه با قاچاق کالا و کنترل مبادی ورودی استان، موفق شدند 3 قاچاقچی کالا را هنگام ورود به کشور در پایانه مرزی شلمچه دستگیر کنند.

وی با اشاره به هوشیاری ماموران در گذرگاه‌های مرزی افزود: در بازرسی دقیق وسایل متهمان، ۲۹ دستگاه تلفن همراه هوشمند با برند سامسونگ کشف شد. سردار پاکباز ارزش این محموله را بیش یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این محموله پس از تکمیل پرونده مقدماتی، به همراه متهمان مربوطه، به مراجع ذی‌صلاح تحویل داده شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید