• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65427
+
-

سرمایه‌گذاری لرستانی‌ها در دیگر استان‌ها

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۵ هزار میلیارد تومان از سپرده‌های مردم این استان در سایر استان‌ها پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری می‌شود. به گزارش ایرنا، «مجید کیانپور» در جلسه با فعالان اقتصادی لرستان با بیان این مطلب اظهار کرد: این در حالی است که برای بخش‌های کشاورزی، گلخانه‌ای، گردشگری و معدن در استان نیازمند سرمایه‌گذار هستیم.

وی ادامه داد: در بخش معدن لرستان فرصت‌های مطلوبی وجود دارد. کمتر از یک درصد معادن و پهنه‌های معدنی استان رسیدگی و اکتشاف شده و توانمندی بالایی در زمینه کانی‌های فلزی و غیرفلزی از جمله سرب، روی، منگز، مس و قلع برای اکتشاف وجود دارد که ابتر مانده است.

کیانپور با تاکید بر انتشار فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش گفت: همچنین لرستان در زمینه کشاورزی و گلخانه‌داری زبانزد است. شهرک‌های گلخانه‌ای متعددی برای دورود، ازنا و بروجرد تعریف شده‌اند و زیرساخت‌های آنها در حال تامین است.وی افزود: در این بخش نیز به سرمایه‌گذار نیاز داریم تا فرصت‌های مطلوبی برای صادرات و توسعه کشاورزی ایجاد شود.

این نماینده همچنین با اشاره به طبیعت بسیار غنی لرستان گفت: بسیاری از گردشگران که وارد استان می‌شوند، طبیعت آن را تخریب می‌کنند و چنانچه دغدغه سازمان‌های مردم‌نهاد محیط ‌زیست نبود، وضعیت به مراتب وخیم‌تر از حال حاضر می‌شد.وی تاکید کرد: لرستان از سرمایه‌گذاران حوزه‌های گردشگری و صنایع ‌دستی برای حضور در استان استقبال می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید