• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65417
+
-

مشکل آب آشامیدنی شرق اهواز حل شد

در روزهای آینده با اجرای طرح خط انتقال آب از صنایع فولاد و راه‌اندازی یک فیلتر آب در منطقه کوت‌عبدالله مشکل تأ‌مین آب شرب بسیاری از مناطق اهواز نیز حل می‌شود

مشکل آب آشامیدنی شرق اهواز حل شد

استاندار خوزستان گفت: انتظار است با افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه شماره یک اهواز به میزان ۴۲ هزار متر مکعب در شبانه‌روز، مشکل آب آشامیدنی شرق این شهر تا ۷۰ درصد حل شود.به گزارش ایرنا، «غلامرضا شریعتی» در آیین افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه آب شماره یک اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: مردم شرق اهواز به‌ویژه مناطق سپیدار، باهنر و مهدیس از افت فشار شبکه آب گلایه داشتند که از این پس آب شرب پایدار و مطلوبی خواهند داشت.

وی با اشاره به این‌که در شرق و جنوب اهواز مشکل تامین آب داریم، ادامه داد: تصفیه‌خانه‌های اهواز در شمال این شهر قرار دارند و مناطقی مانند صادقیه، مهدیس، اسلام‌آباد و شرق اهواز با مشکل افت فشار آب مواجه هستند. شریعتی گفت: مخازن آب اهواز حدود ۱۷ سال پیش ساخته شده‌اند اما چون خط انتقال آن باید از وسط شهر عبور می‌کرد، امکان تکمیل ظرفیت آنها وجود نداشت به همین دلیل بدون استفاده باقی مانده بودند. سال ۹۶ خط انتقال این مخازن اجرا شد.

وی افزود: 7 فیلتر در طول یک ماه گذشته با هدف انتقال ۴۲ هزار متر مکعب آب در شبانه‌روز نصب شده است. استاندار خوزستان اظهار کرد: یک خط انتقال آب در ۲ روز آینده از صنایع فولاد انشعاب گرفته و تا حدود ۱۰ روز دیگر نیز اجرایی می‌شود. با اجرای این طرح، مشکل مهدیس به ‌طور کامل و اسلام‌آباد تا حدود زیادی حل می‌شود. وی گفت: همچنین یک فیلتر دیگر برای منطقه کوت‌عبدالله در حال ساخت است که تا یک ماه آینده نصب می‌شود. شریعتی ادامه داد: با افتتاح طرح‌های مذکور، مشکل تامین آب شرب بسیاری از نقاط اهواز رفع خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید