• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65401
+
-

طرح محققان کرمانی برای حل مشکل ریزگردهای شرق کشور

در استان
طرح محققان کرمانی برای حل مشکل ریزگردهای شرق کشور

برای کاهش بروز پدیده ریزگردها در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان طرح تحقیقاتی با عنوان «تعیین نیاز آبی تالاب هامون - جازموریان با منشأ گرد و غبار» توسط محققان دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان انجام شد. 

به گزارش ایرنا، به دنبال خشکسالی‌های اخیر و گرم شدن زمین و تغییر اقلیم، پدیده ریزگردها در بسیاری از نقاط کشور از جمله استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان مشاهده شده که مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنان منطقه به وجود آورد. طرح تحقیقاتی با عنوان «تعیین نیاز آبی تالاب هامون - جازموریان با منشأ گرد و غبار» با مشارکت سازمان حفاظت و محیط ‌زیست استان کرمان توسط محققان دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان انجام شد. 

عضو هیات علمی دانشگاه تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته استان کرمان در این رابطه به نتایج کارگروه‌های تخصصی در رابطه با احیای تالاب هامون - جازموریان اشاره کرد و افزود: این مهم راهکاری مناسب برای جلوگیری از بروز این پدیده است. «سید حامد موسوی‌راد» با بیان این‌که محققان دانشگاه بنا به سفارش سازمان محیط ‌زیست استان کرمان اقدام به انجام پروژه تحقیقاتی در این زمینه کرده است، گفت: در نشست با کارشناسان سازمان حفاظت و محیط ‌زیست استان کرمان روند اجرای پروژه و نحوه انجام کار توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه ارائه شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید