• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65396
+
-

بازدید معاون وزیر کشور از واحدهای تولیدی کرمان

در استان
بازدید معاون وزیر کشور از واحدهای تولیدی کرمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی کرمان بازدید و مشکلات آن‌ها را بررسی کرد. به گزارش ایسنا «بابک دین‌پرست» ظهر 19 تیرماه با حضور در شهرک صنعتی شماره 2 کرمان از مجتمع کارخانجات آلومینیوم هزار بازدید کرد. 

دین‌پرست در ادامه سفر یک روزه خود از کارخانه تولید مته گروه صنعتی قطعه‌گستر بازدید کرد. معاون وزیر کشور در ادامه بازدیدهای خود از واحدهای تولیدی استان کرمان و بررسی مشکلات آن‌ها از شرکت لاوان تابلو گروه صنعتی لاوان نیز بازدید کرد. 


هیچ‌کس در کشور متولی سرمایه‌گذاری داخلی نیست 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور نیز در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان گفت: در کشور سازمان سرمایه‌گذاری خارجی داریم، اما هیچ‌کس در داخل کشور متولی سرمایه‌گذاری داخلی نیست.  دین‌پرست با بیان این‌که استقرار پنجره واحد سرمایه‌گذاری از آرزوهای همه ماست، افزود: قریب به 2 سال است اصلاح آیین‌نامه مربوطه را پیگیری می‌کنیم. این اصلاحیه به کمیسیون اقتصادی مجلس رفته و برگشته که امیدواریم تصویب شود. 

معاون وزیر کشور گفت: سامانه صدور مجوزهای کسب و کار از ابتدای مردادماه سال قبل در کشور فعال شده و 43 هزار و 520 درخواست مجوز در سراسر کشور در این سامانه ثبت شده که برای 11 هزار و 493 درخواست، معادل 26 درصد، مجوز صادر شده است.

  وی عنوان کرد: در استان کرمان 1068 درخواست مجوز در این سامانه ثبت شده و 389 مورد معادل 36 درصد مجوز صادر شده که از میانگین کشوری بالاتر است.  وی در ادامه با اشاره به مسائل مطرح‌شده درباره مشکل مالیاتی فعالان اقتصادی گفت: تلاش می‌کنیم تقسیط بدهی بدهکار مالیاتی را حل کنیم.  معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: مشکل طلب زغال سنگ کرمان از ذوب آهن اصفهان را پیگیری خواهم کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور را به ریاست وزیر کشور داریم که مصوبه شورای عالی امنیت ملی را دارد و 10 سال در حوزه امنیتی بوده و بیش از یک سال در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کند که 9 استان از جمله کرمان در این شورا قرار دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید