• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65392
+
-

بررسی نقش رسانه‌ها در توسعه کیش

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان شاخص‌های اجتماعی مناسب و سطح بالای سواد ساکنان جزیره کیش گفت: در کیش حدود 97 درصد افراد جامعه باسواد هستند. همچنین تعداد رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری و پایگاه‌های خبری نیز در مقایسه با جمعیت 35 هزار نفری کیش مبین سطح آگاهی ساکنان این جزیره است. 

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش«سعید پورعلی» از سری برنامه‌های شب‌های فرهنگ با حضور پروفسور ساروخانی، پدر جامعه‌شناسی ارتباطات، و دیگر استادان مطرح عرصه ارتباطات و رسانه و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و خبرنگاران و اصحاب رسانه کیش در خانه فرهنگ و هنر لبخند، با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در توسعه همه‌جانبه کیش، ایجاد خانه مطبوعات را عامل مهمی در ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های رسانه‌ای منطقه دانست. 

به گفته وی برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی در این زمینه گام مهمی برای ارتقای سطح علمی اصحاب رسانه کیش است. معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این‌که ایجاد فضای تعامل و گفت‌و‌گو حول 2 محور مسئولیت و حقوق میسر است، تصریح کرد: توانمند‌سازی فضای رسانه‌ای کیش نتیجه ارزشمند برگزاری نشست‌هایی چون شب رسانه و بهره‌مندی از استادان مجرب این حوزه است که حرکت این منطقه را در مسیر توسعه و پیشرفت تقویت می‌کند. 

اسعدی با اشاره به ضرورت تفکر انتقادی در رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها باید یادگیرنده، کارآمد و اثربخش باشند و اثربخشی فقط با تفکر، تلاش و تعامل محقق می‌شود. امروزه فضای مجازی نه‌تنها معضل نیست بلکه موهبتی است که برای استفاده بهینه از آن نیاز‌مند به کارگیری نیروی انسانی کارآمد و استفاده از ظرفیت علمی نخبگان کشور هستیم. 

پدر جامعه‌شناسی ارتباطات نیز در این برنامه گفت: جزیره کیش می‌تواند سرزمین خلاقیت، ابداع و ابتکار باشد و به پایلوت فعالیت‌های رسانه‌ای کشور تبدیل شود. پروفسور «باقر ساروخانی» در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری کیش گفت: معرفی مطلوب ظرفیت‌های جزیره کیش در عرصه ملی، منطقه‌ای و جهانی مأموریت مهم رسانه‌هاست.

این پروفسور جامعه‌شناسی کیش را نماد فرهنگ و قانونمندی در کشور خواند و با اشاره به آرامش، امنیت بی‌نظیر و زیرساخت‌های مناسب جزیره کیش گفت: تصویرسازی مناسب از امکانات کیش در فضای بین‌المللی و تبدیل این جزیره به گزینه اول انتخاب گردشگران و سرمایه‌گذاران خارجی، مأموریت مهم اصحاب رسانه کیش است. وی تاکید کرد: رسانه‌های کیش باید تحلیلگرا، پژوهشگر و هوشمند باشند تا با معرفی شایسته توانمندی‌های کیش هر تهدیدی به فرصت تبدیل شود و حرکت این منطقه آزاد در مسیر توسعه و پیشرفت سرعت گیرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید