• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 19 بهمن 1396
کد مطلب : 6539
+
-

ساخت استخر و سونا با کمک شهردار پیشین در امامزاده‌ ده ونک

گویا گزارش‌ 500صفحه‌ای شهردار تهران به شورای شهر هر روز ابعاد جدیدی پیدا می‌کند. قاسم میرزایی‌نکو، نماینده مجلس شورای اسلامی از ساخت یک سونا و جکوزی در طبقه زیرین یک امامزاده در ده ونک خبر داده‌است و گفته: «شهردار قبلی کمک 30میلیاردی برای ساخت این استخر و جکوزی ارائه کرده‌است.»

این نماینده مجلس گفته‌است که «اطلاعات این امامزاده از گزارش 500صفحه‌ای محرمانه‌‌ای که شهردار به شورای شهر داده، استخراج شده‌است. قرار است شورای شهر مراتب قضایی گزارش را تحویل مراجع ذیربط دهد. تصور می‌کنم این گزارش شامل مسائل فراوانی ‌شود و ان‌شاءالله یک مسئول قضایی این مسئله را پیگیری کند. تا دلتان بخواهد گزارش‌های این چنینی یافت می‌شود.» ایلنا در گزارشی نوشته که «امامزاده‌‌ای واقع در ده ونک 30میلیارد تومان برای ساخت سونا، استخر و جکوزی هزینه کرده و این فقط نمونه‌ای از هزینه‌ها و کمک‌هایی است که شهردار گذشته صرف نهادهای فرهنگی خاص کرده‌است. هزینه‌ای که به‌نظر این نماینده مجلس خارج از چارچوب و اصول است.» قاسم میرزایی‌نکو گفت: «سؤال من این است که مگر حمام، سونا و جکوزی چقدر خرج دارد و چرا این پول باید خرج یک امامزاده شود و چرا آمار و اسناد را اینطور اعلام می‌کنند.»

با این حال مسعود مهدوی‌‌پویا، مدیریت امامزاده معروف و حاشیه‌ساز آستان‌مقدس امامزاده ابوالقاسم علی بن زین العابدین (قاضی صابر) درخصوص اظهارات این نماینده مجلس به ایلنا گفت: مایه تأسف است در کشور ما که براساس آموزه‌های قرآن و اهل‌بیت(ع) افراد باید صادق باشند، نماینده مردم چنین دروغ و تهمتی بگوید. نه‌تنها در این منطقه بلکه در مناطق دیگر هم چنین کاری انجام نشده است. زمین وقفی را جنب امامزاده به‌خاطر منفعت عامه از اوقاف گرفتیم. مدیریت این امامزاده معتقد است که همه‌‌چیز براساس اصول انجام شده‌است. او گفت: «ما می‌خواهیم به مردم اینجا خدمات بدهیم و این سالن ورزشی در اختیار مردم است؛ البته پروژه هنوز تکمیل نشده و نزدیک به 5درصد آن باقی مانده است. ما یک پکیج شامل دارالقرآن و کتابخانه درست کرده‌ایم و رهبر شیعیان سوئیس که امام جماعت مسجد امام علی(ع) در سوئیس است از این مکان بازدید کرده و گفت؛ عجب مجموعه جالبی و من حتما چنین مجموعه‌ای را برای شیعیان سوئیس خواهم ساخت، اما داخلی‌ها، خودشان درک نمی‌کنند.» به گفته مهدوی‌پویا، این مرکز به فعالیت‌های فرهنگی مردم محل اختصاص دارد. او با بیان اینکه این سونا و استخر در جنب امامزاده ساخته شده‌است، گفت: ما اصلا زیر امامزاده را دست نزدیم بلکه در زمین کناری امامزاده 3طبقه پایین رفته‌ایم. یک قسمت پارکینگ، آشپزخانه امامزاده، دفتر بسیج، دارالقرآن و سالن ورزشی که یک بخش آن نیز به استخر اختصاص دارد.

او اختصاص رقم 30میلیارد تومان برای ساخت مجموعه را دروغ دانست و گفت: اسناد موجود است و یک شرکت خصوصی بسیار منظم و قوی در این پروژه کار کرده و تاکنون نزدیک به 14میلیارد و خرده‌ای برای ساخت این پروژه هزینه کرده‌ایم که با توجه به ابعاد پروژه رقم قابل توجهی نیست. او درخصوص هزینه‌ای که برای ساخت استخر و سونا شده‌است، گفت: این جور که این نماینده مجلس می‌گوید، نیست. سونا فقط در حد یک حوضچه کوچک است، شاید برخی در خانه خودشان و فامیل‌هایشان چیزهایی دیده‌اند که فکرشان به این سمت می‌رود. هزینه استخر و سونا با هم 120میلیون تومان شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :