• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
پنج شنبه 19 بهمن 1396
کد مطلب : 6535
+
-

آغاز طرح ملی بازآفرینی کشور با دستور رئیس‌جمهور

طرح آغاز نوسازی 4تا 5هزار واحد مسکونی تهران امروز با حضور استاندار تهران و مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در منطقه17 آغاز می‌شود. به گزارش همشهری، طرح ملی بازآفرینی امروز با حضور رئیس‌جمهور و شهردار تهران به‌صورت همزمان در بیش از7 استان کشور آغاز می‌شود. این طرح در تهران با حضور استاندار تهران، رئیس شورای شهر و مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در منطقه 17شهر تهران کلنگ‌زنی خواهد شد و نوسازی بیش از 4تا 5هزار واحد مسکونی شهر تهران به‌صورت رسمی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت که امروز با حضور استاندار تهران و مسئولان شهری در منطقه 17به‌صورت سمبلیک با دستور رئیس‌جمهور طرح ملی بازآفرینی کلنگ‌زنی می‌شود. سیدرضا میرصادقی از نوسازی 4تا 5هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: «پروژه بازآفرینی ملی که امروز با دستور رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانس و با حضور شهردار تهران آغاز می‌شود، یک طرح محرک توسعه بوده و تلاشی است برای فقرزدایی در پایتخت و همه شهرهایی که این طرح در آنها به اجرا درمی‌آید.» مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: «ظرف 3‌ماه تمامی اراضی و زمین‌هایی که قرار است توسط شهرداری و دولت برای این طرح اختصاص یابد، در اختیار سرمایه‌گذارانی که مشخص شد‌ه‌اند قرار می‌گیرد و قراردادها تدوین می‌شود.

در ابتدا مناطق کم‌برخوردار مورد توجه قرار می‌گیرد و صرفا مسکونی‌سازی‌ مورد توجه نیست بلکه تمامی نیازهای خدماتی مناطق کم‌برخوردار مورد توجه قرار خواهد گرفت.»   بیش از 140هزار هکتار بافت فرسوده شهری در کشور وجود دارد؛ یعنی یک‌سوم جمعیت کشور. دولت درصدد است با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، این بافت‌ها در یک دوره 10ساله نوسازی و بهسازی شود. بافت‌های فرسوده نیازمند نوسازی و مقاوم‌سازی به‌منظور پیشگیری از وقوع حادثه‌های ناگوار در زمان‌های بحران هستند. امروز با دستور رئیس‌جمهور بزرگ‌ترین عملیات نوسازی کشور با عنوان «طرح بازآفرینی شهری امید» آغاز می‌شود و در گام اول 7استان به‌صورت همزمان بازآفرینی شهری را آغاز می‌کنند و به‌تدریج سایر استان‌ها به این طرح می‌پیوندند.  

این خبر را به اشتراک بگذارید