• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65357
+
-

رونق سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد

وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان از تلاش‌های در دست انجام برای رونق‌بخشی هر چه بیشتر در مناطق آزاد خبر داد. به گزارش ایرنا «فرهاد دژپسند» گفت: یکی از اقدام‌های اساسی در این حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد است که اقدامات بزرگی در این زمینه در حال انجام است. 

وی تاکید کرد: سیاست‌گذاری‌ها در کشور به گونه‌ای است که فعالان اقتصادی بدون دغدغه می‌توانند فعالیت کنند.  دژپسند همچنین با اشاره به تلاش‌های دولت برای تقویت تولید در کشور، گفت: افزون بر ۸۵ درصد واردات کشور، کارکرد رونق تولید دارد و موجب تقویت این بخش می‌شود. 

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در رونق‌بخشی به تولید گفت: هم‌اکنون فعالان اقتصادی و بخش خصوصی با حضور در عرصه اقتصاد باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند. وزیر امور اقتصاد و دارایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تحریم‌های دشمنان، بیان کرد: با وجود تمامی اقدامات دشمنان، ما شاهد آن هستیم که در بنادر کشور، کشتی‌های متعددی برای تخلیه و بارگیری کالا پهلوگیری می‌کنند. 

دژپسند تصریح کرد: در حال تلاش برای سرعت‌بخشی هرچه بیشتر بر روند ترخیص کالا در بندرها و گمرک‌ها هستیم؛ اگرچه باید الزاماتی همچون استاندارد، ایمنی و بهداشت نیز رعایت شود. وی با اشاره به ذخیره‌سازی جالب توجه کالاهای اساسی در کشور، افزود: امسال میزان تولیدات کشاورزی که عمده آن‌ها کالاهای اساسی هستند، رشد شایان توجهی داشته است. واردات کالاهای اساسی نیز به مقدار کافی انجام شده و شاهد تأمین و توزیع این کالاها در سراسر کشور هستیم. 
 

رفع مشکلات فعالان اقتصادی

استاندار هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به تلاش‌های بخش خصوصی برای رشد و پویایی اقتصاد گفت: خود را موظف به رفع موانع و مشکلات فعالان اقتصادی می‌دانیم.   «فریدون همتی» افزود: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا فعالان اقتصادی بدون دغدغه و مشکل به فعالیت‌های خود بپردازند.  وی تاکید کرد: همه تلاش خود را می‌کنیم تا به طور کامل از تسهیل امور در فعالیت‌های بخش خصوصی و فعالان اقتصادی پشتیبانی کنیم. 

فعالان اقتصادی با کار و تلاش شبانه‌روزی در حال خدمت به کشور هستند و ما موظف به حمایت از آن‌ها هستیم.  وزیر امور اقتصادی و دارایی پنجشنبه گذشته به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه به بندرعباس سفر کرد. نشست با فعالان اقتصادی هرمزگان، بازدید از بندرها و گمرک‌ها و شرکت در نشست خبری از جمله برنامه‌های 2 روزه سفر وزیر اقتصاد به هرمزگان بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید