• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65098
+
-

استقلال کامل می‌شود

شیخ دیاباته که چند روز پیش قراردادش را با استقلال امضا کرده بود، روز دوشنبه در تست‌های پزشکی شرکت کرد تا درصورت تأیید، قرارداد خود را با آبی‌ها نهایی کند. دیاباته بعد از تأیید در تست‌های پزشکی سرانجام دیروز با حضور در محل باشگاه قرارداد خود را به‌مدت 2فصل با استقلال نهایی کرد. بعد از جذب دیاباته که جانشینی مناسب و با‌کیفیت‌تر از نمونه‌های مشابه قبلی در خط حمله استقلال است، حالا هواداران استقلال در انتظار شکل‌گیری یک خط حمله پرقدرت و زهردار برای فصل جدید هستند و قطعا جذب دیاباته خبر خوبی برای آبی‌های پایتخت است. 
آبی‌ها تقویت در مرکز زمین را این‌بار با تمدید قرارداد در دستور کار دارند و در این میان هدف اصلی مدیران استقلال، تمدید قرارداد با آیاندا پاتوسی، ستاره اول نیم‌فصل دوم لیگ است. هرچند کمتر از 2هفته قبل مهلت استقلال برای خرید این بازیکن به پایان رسید اما آبی‌ها با بسته پیشنهادی جدیدی به سراغ کیپ‌تاون آفریقای جنوبی و مدیر برنامه‌های این بازیکن رفته‌اند و این بسته به اندازه‌ای جذاب بود که پاتوسی و مدیر برنامه‌های او را به دوبی بکشاند. گفته می‌شود خطیر و مدیران برنامه پاتوسی در کشور امارات مذاکره خواهند کرد تا درصورت رسیدن به توافق نهایی، این بازیکن خیلی سریع راهی اردوی پیش‌فصل در ترکیه شده و به همراه دیاباته و رضاوند تمرینات تیم استراماچونی را جذاب و پر‌مهره کند. پاتوسی دوشنبه‌شب تصویری در فرودگاه از خود منتشر کرد تا بیش از گذشته این گمانه‌زنی را تقویت کند که استقلال و پاتوسی در لیگ نوزدهم همکار خواهند بود. کار استقلال زمانی سخت می‌شود که آنها در مقطع فعلی هم باید طلب پروپئیچ را بدهند و هم پول رضایت‌نامه پاتوسی را آماده کنند ولی آنها امیدوارند که این چالش‌ها را با کمترین دردسر پشت سر بگذارند. 
  وضعیت مبهم اسدی
رضا اسدی، هافبک فصل گذشته سایپا با امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال صحبت‌هایی انجام داد و قرار شد در تست‌های پزشکی شرکت کند، اما چون خبری از مسئولان استقلال نشد، اسدی در تست‌های پزشکی شرکت نکرد. استقلال بعد از جذب دیاباته و پولی که برای تمدید قرارداد با پاتوسی نیاز دارد، نمی‌تواند قرارداد مورد دلخواه رضا اسدی را با او امضا کند و به همین دلیل هنوز قراردادی با آبی‌ها امضا نشده است. باشگاه استقلال قصد دارد دقیقا همان پولی را که صرف خرید آرش رضاوند کرده، به اسدی بدهد اما مبلغ مورد انتظار این بازیکن بالاتر است؛ چراکه او در مذاکراتش مدعی شده ‌باشگاه تراکتورسازی پول بیشتری می‌دهد. نکته مهم ماجرا این است که رضا اسدی تمایل دارد با استقلال قرارداد امضا کند ولی اختلاف مالی او با این باشگاه بسیار بالا‌ست که باید دید آیا در روزهای آینده حل می‌شود یا خیر. اسدی در مورد بحث حضورش در استقلال می‌گوید: «من غیررسمی‌ترین جلسه دنیا را با مسئولان باشگاه استقلال داشتم و اصلا به محل این باشگاه هم نرفتم. نمی‌دانم چرا خبر آمده که من به استقلال پیوستم. من پیشنهادم را به باشگاه استقلال داده‌ام و آنها رفته‌اند که فکر کنند، هنوز ظاهرا فکرهایشان را نکرده‌اند.» اسدی در پاسخ به این سؤال که با چه‌کسی در باشگاه استقلال مذاکره کرده، تأکید می‌کند: «من مستقیما با خود آقای فتحی، مدیرعامل باشگاه صحبت کردم و پیشنهادم را داده‌ام ولی کسی با من تماس نگرفته است. من از تیم تراکتور پیشنهاد دارم، خیلی دوست دارم تکلیف من هر‌چه سریع‌تر مشخص شود ولی یکی دو روز دیگر من باید در اردوی تیم ملی باشم و اگر با من تماس نگیرند، پاسخم به پیشنهادها به بعد از اردوی تیم ملی موکول خواهد شد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید