• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65079
+
-

ساخت شهرک صنعتی مس ورزقان؛ به زودی

فرماندار ورزقان از آغاز عملیات ساخت شهرک صنعتی مس ورزقان در آینده نزدیک خبر داد. «حسن یحیوی» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هیات وزیران در مصوبه شماره 11290 مورخ 94/1/30، به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد بند 8 اصلاحی ماده واحده قانون راجع به تأسیس شرکت‌های صنعتی ایران تصویب کرده‌ که سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مجاز است نسبت به ایجاد شهرک صنعتی مس ورزقان در آذربایجان ‌شرقی اقدام کند.

ی افزود: شهرک صنعتی مس با هدف جلوگیری از خام‌فروشی، ایجاد اشتغال، محرومیت‌زدایی، تولید ثروت و سرمایه‌گذاری کارآفرینان در صنایع پایین‌دستی مس در ورزقان ایجاد می‌شود. شمش‌های مس‌ تولیدی در طرح‌های توسعه مس سونگون و کارخانه لیچینگ این معدن، برای فراوری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر در اختیار واحدهای سرمایه‌‌گذار در شهرک صنعتی مس ورزقان برای تبدیل به محصولات مسی قرار خواهد گرفت. 

این مسئول تاکید کرد: طی مذاکراتی که با وزیر صمت، مدیران شرکت ملی مس و مدیر مس منطقه انجام گرفت، مقرر شد با استفاده از نظر کارشناسان مربوطه و انجام استعلامات لازم از دستگاه‌های متولی، مکانی مناسب برای احداث شهرک صنعتی مس در ورزقان انتخاب شود و مراحل بعدی آن انجام گیرد که خوشبختانه این موضوع با حمایت‌های استاندار انجام پذیرفته و با استقبال اهالی روستای علی بیگ کندی از احداث شهرک در اراضی واقع در محدوده این روستا، ‌اکنون پروژه مرحله تملک اراضی را طی می‌کند.  

یحیوی تاکید کرد: برای احداث شهرک صنعتی تخصصی مس ورزقان ۱۰۰ هکتار زمین مورد نیاز بود که در محل پیش‌بینی شده ۵۴ هکتار اراضی دولتی وجود دارد و بقیه اراضی نیز از اشخاص خریداری خواهد شد که اشخاص همکاری لازم را دارند.  وی بیان کرد: کلنگ احداث شهرک مذکور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی در دهه فجر سال ۹۷ بر زمین زده شده است و عملیات اجرایی آن به زودی و پس از اتمام مراحل تملک اراضی اجرا خواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :