• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65030
+
-

خرید 10 هزار تن گندم از کشاورزان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: امسال از زمان آغاز خرید گندم تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خریداری‌ شده است. به گزارش مهر، محمد ایزدی با بیان این‌که استان زنجان مشکلی در زمینه ذخیره‌سازی گندم ندارد، افزود: در استان زنجان مراکز خرید و سیلوهایی برای ذخیره گندم پیش‌بینی‌ شده و ۱۷ مرکز برای خرید گندم فعال است. 

وی بیان کرد: نیاز استان زنجان به مصرف گندم بیش از ۱۵۰ هزار تن است و گندم مازاد استان به ۱۵ استان کشور ارسال می‌شود. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: طی سال گذشته قیمت خرید گندم از کشاورزان 1300 تومان بود و امسال قیمت خرید گندم به 1700 تومان رسیده است. خرید گندم از کشاورزان تا پایان شهریورماه ادامه دارد. 

ایزدی با بیان این‌که شهرستان خدابنده به عنوان انبار غله استان زنجان است، گفت: ۶۰ درصد گندم استان زنجان در شهرستان خدابنده تولید می‌شود. وی با اشاره به این‌که امسال بیش از ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص ‌یافته است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۵۰ هزار تن گندم از گندمزارهای استان زنجان برداشت شود. 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان این‌که فضای ذخیره‌سازی گندم در استان زنجان بیش از ۵۵۰ هزار تن است، افزود: با برنامه‌ریزی انجام‌شده امسال مشکلی برای ذخیره گندم در استان وجود ندارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید