• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65027
+
-

تزریق 30 میلیون مترمکعب آب به سفره‌های زیرزمینی

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان گفت: با اجرای طرح‌های آبخوان‌داری در دشت زنجان ۳۰ میلیون مترمکعب آب به سفره‌های زیرزمینی زنجان ترزیق شده است. 

به گزارش مهر، خلیل آقاجانلو در جلسه کارگروه مدیریت منابع آب استان زنجان در محل استانداری زنجان با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق مختلف استان زنجان افزود: با اجرای این طرح‌ها و آبخوان‌داری در دشت زنجان ۳۰ میلیون مترمکعب آب به سفره‌های زیرزمینی زنجان ترزیق شده است. 

وی اظهار کرد: با هدف کنترل فرسایش کناری رودخانه و جلوگیری از خسارت‌های سیل، ۴۰ کیلومتر در رودخانه زنجانرود، ۱۰ کیلومتر در رودخانه قلعه‌چای و بخشی از قزل‌اوزن در ماهنشان ساماندهی شده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ادامه داد: مطالعه سدهای زیرزمینی در استان نیز باعث ترزیق آب به سفره‌های زیرزمینی شده است. 

آقاجانلو در ادامه به وضعیت موجود در زمینه آمادگی منابع طبیعی استان زنجان در زمینه اطفای حریق‌های احتمالی در مراتع استان اشاره کرد و گفت: از ۱۵ خردادماه کشیک‌های اطفای حریق در مناطق بحرانی استان زنجان مستقر شدند تا آتش‌سوزی در مراتع کاهش یابد. 

وی به آتش‌سوزی در مراتع استان زنجان اشاره کرد و یادآور شد: طی سال ۹۷ آتش‌سوزی در مراتع استان زنجان نسبت به سال پیش از آن بیش از ۷۵ درصد کاهش داشته است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: شهرستان‌های زنجان و طارم مناطق بحرانی از لحاظ آتش‌سوزی هستند. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید