• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65019
+
-

ساخت 3 مدرسه در شهرک‌های اقماری زنجان

نوسازی
ساخت 3 مدرسه در شهرک‌های اقماری زنجان

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان 3 باب مدرسه 12 کلاسه در ۲ شهرک اقماری گلشهر و پونک زنجان می‌سازد. با بهره‌برداری از این مدارس، مشکل تحصیل دانش‌آموزان این مناطق برطرف خواهد شد. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان در این خصوص به ایرنا گفت: امسال از مجموع 3 مدرسه ۱۲ کلاسه، ۲ مدرسه در شهرک‌های گلشهر کاظمیه و پونک زنجان به ترتیب با اعتبار ۷۰ و ۴۰ میلیارد ریال در دست ساخت قرار دارد. جهانگیر صفری اظهار کرد: همچنین یک مدرسه ۱۲ کلاسه خیری در گلشهر کاظمیه توسط خیران با پیشرفت ۵۰ درصدی در دست ساخت است. این اداره کل با تأمین منابع لازم برای تکمیل این پروژه اقدام خواهد کرد. 

وی ادامه داد: این اداره یک مدرسه ۱۲ کلاسه را در شهرک ثمین زنجان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال احداث خواهد کرد. با تکمیل و بهره‌برداری از آن مشکل تحصیل دانش‌آموزان این منطقه نیز برطرف خواهد شد در حالی که مجمع خیران نیز برای ساخت یک مدرسه دیگر وارد عمل شده‌ است. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان یادآور شد: نبود مدرسه در شهرک‌های اقماری مشکلاتی را برای تحصیل دانش‌آموزان در مقاطع مختلف فراهم کرده است در حالی که شرکت تعاونی متولی شهرک‌سازی باید موضوع ساخت مکان‌های آموزشی را لحاظ کند اما این مهم جدی گرفته نمی‌شود. 

صفری گفت: سال مالی این اداره برای اجرای پروژه‌های عمرانی تا آخر تیر به پایان می‌رسد و منابع جدید سال جاری پس از این مدت ابلاغ می‌شود و برای برنامه‌‌ریزی به‌منظور ساخت فضاها و مکان‌های مختلف آموزشی اقدام خواهد شد. وی تصریح کرد: این اداره کل تلاش می‌کند با توجه به نیاز شهرک‌های اقماری به‌تدریج و طبق برنامه‌ریزی‌ها به ساخت فضاهای آموزشی این مناطق مبادرت کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید