• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 64985
+
-

جشنواره مد و لباس ایرانی- اسلامی در اراک


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری ششمین جشنواره مد و لباس با رویکرد پوشش ایرانی-اسلامی با حضور طراحان استان‌های مرکزی، قم و تهران در اراک خبر داد.

به گزارش مهر، «عباس دانشی» افزود: فراخوان ششمین جشنواره مد لباس ایرانی-اسلامی استان مرکزی در خرداد امسال اعلام شد که در این ارتباط ۲۰۶ اثر از استان‌های مرکزی، تهران و قم به دبیرخانه جشنواره رسید.
وی با اشاره به این‌که استان قم و استان تهران در طراحی مد و  لباس در کشور سرآمد هستند افزود: پس از داوری ۱۵۰ اثر انتخاب شد و ۱۵۰ اثر برگزیده به مرحله نهایی راه یافتند که از این رقم ۲۸ اثر موفق به دریافت لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه  نقدی شدند.

دانشی بیان کرد: امتیاز بزرگی که برای برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته شده دریافت کد «شیما» است که این کد هویت حقوقی طراحی در بخش تولید به شمار می‌رود که در شرایط عادی اخذ آن چرخه طولانی دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: همچنین ۷۰ اثر از مجموعه آثار برگزیده در نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

دانشی گفت: هفته حجاب و عفاف که یادآور قیام تاریخی مردم مشهد در مسجد گوهرشاد علیه بی‌حجابی رضاخانی است، هر سال از 15 تیر تا ۲۱ تیر در کشور پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: در استان مرکزی نیز این هفته با برنامه‌های متنوع از جمله برگزاری ششمین جشنواره مد  و لباس اسلامی-ایرانی در محل نمایشگاه دائمی غرب کشور در اراک پیگیری می‌شود.
ششمین نمایشگاه مد و لباس ایرانی- اسلامی در استان مرکزی از 17 تا 21 تیر در حال برگزاری است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید