• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 64950
+
-

انجام گفت وگوهای تجاری مرکزی و غنا

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری: بیشترین مراوده این هیأت تجاری با مسئولان مرکزی در بخش کشاورزی استان متمرکز شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: قابلیت‌های تجاری و اقتصادی کشور غنا و ظرفیت‌های استان مرکزی می‌تواند مکمل یکدیگر و زمینه‌ای برای مبادلات اقتصادی و تجاری باشد. 

به گزارش مهر، «سعید فرخی» در دیدار و گفت‌و‌گو با اعضای هیأت تجاری و اقتصادی اعزامی از کشور غنا به استان مرکزی افزود: جایگاه استان مرکزی در مباحث اقتصادی و صنعتی ایران جایگاهی ویژه است. وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی استان قابلیت‌های فراوان وجود دارد و در بخش صنعت نیز جزو 4 استان برتر کشور محسوب می‌شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی با تکیه بر دانش فنی کارشناسان، توانایی‌های زیرساختی و سخت افزاری و فعالیت‌های اقتصادی بسیاری انجام می‌شود. 

فرخی گفت: توسعه اقتصادی استان به نیروی انسانی متخصص و فنی فعال در بخش‌های مختلف وابسته است و این نقطه اتکا می‌تواند بین استان و کشور غنا به توسعه تجارت و داد و ستد بینجامد. وی اظهار کرد: قابلیت‌های تجاری و اقتصادی کشور غنا و ظرفیت‌های استان مرکزی می‌تواند مکمل یکدیگر باشد و مراوده این هیأت تجاری بیشتر در بخش کشاورزی استان متمرکز شده است.
فرخی اظهار کرد: استان مرکزی از قابلیت همکاری در صنایع مختلف و همچنین ارائه یک دانش تخصصی خوب در توسعه فعالیت‌های اقتصادی با هیأت تجاری و اقتصادی کشور غنا برخوردار است.

وی با اشاره به بازدید از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان بیان کرد: دانش تخصصی و فنی موجود در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی کشور قابل تحسین است و در کشوری که از مواهب طبیعی همانند آب و زمین مناسب برخوردار است، وجود این مرکز به توسعه بخش کشاورزی کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی تأکید کرد: لازم است که اتاق بازرگانی استان در خصوص صادرات خدمات فنی مهندسی در بخش‌های صنعت و کشاورزی دقت لازم را به عمل آورد و بتوان در این زمینه با هیأت تجاری و اقتصادی کشور غنا مراوده‌ای برقرار کرد. فرخی افزود: استان در حوزه صنایع و ماشین‌آلات مورد نیاز در بخش کشاورزی، دارای قابلیت‌های فراوانی است. شرکت‌ها و مؤسسات متعددی در استان وجود دارند که به آسانی می‌توانند یک کارخانه صنایع تبدیلی و ترابری برای ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی کشور غنا ایجاد کنند.

وی گفت: به طور حتم این نوع سفرها به صورت خاص پیگیری و ظرفیت‌های مرتبط شناسایی می‌شود تا امکان استفاده از ظرفیت‌های استان مرکزی علاوه بر بخش کشاورزی هم به وجود آید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی از ظرفیت‌های سخت‌افزاری مانند شرکت‌های مختلف در حوزه پتروشیمی و همچنین شرکت‌های همراه با دانش تخصصی برای تولید تجهیزات مورد نیاز کشور غنا برخوردار است.
وی افزود: امیدواریم با توجه به سفر این هیأت تجاری به استان، مراودات تجاری و اقتصادی استان مرکزی با کشور غنا توسعه پیدا کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید