• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 64982
+
-

پیش بینی برداشت ۵۸ هزار تن غلات در خمین

برداشت ۵۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم و جو در سال زراعی جاری از مزارع خمین پیش‌بینی شد. مدیر جهاد کشاورزی خمین در گفت وگو با ایرنا افزود: پیش‌بینی شده که امسال ۴۲ هزار تن گندم آبی و دیم و ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان با استفاده از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر برداشت شود. «عباس ارشدی» اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خمین در سال زراعی جاری زیرکشت محصولات گندم و جو رفت.

وی عنوان کرد: 6250 هکتار از اراضی زراعی خمین زیر کشت گندم آبی، ۱۳ هزار و ۱۵۰ هکتار گندم دیم، 4200 هکتار جو آبی و ۲۵۰ هکتار جو دیم است.
مدیر جهاد کشاورزی خمین افزود: کار برداشت غلات در این شهرستان از اوایل تیر آغاز شده و کارشناسان ناظر در مراکز خدمات بر برداشت گندم نظارت می‌کنند.

ارشدی ادامه داد: با توجه به بارندگی‌های مناسب سال زراعی جاری و افزایش بیش از ۷۰ درصد بارندگی در شهرستان نسبت به بلندمدت امسال پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت جو نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی بیان کرد: ۴۵ هزار تن محصولات گندم و جو در سال زراعی گذشته از مزارع این شهرستان برداشت شد. مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: این میزان محصولات برداشت شده شامل ۳۱ هزار تن گندم آبی و دیم و بیش از ۱۴ هزار تن محصول جو بود که از سطح زیر کشت 6200 هکتار گندم آبی، 9250 هکتار گندم دیم و 4350 هکتار جو آبی برداشت شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید