• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 64977
+
-

سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر در قم با هدف ترویج و توسعه رویدادهای مطالعه کتاب برگزار ‌شد.

«روح‌الله کریمی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در این رابطه یک کارگاه آموزشی، ویژه تسهیلگران و مربیان جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، با حضور استادان پیریایی و تولایی از کارشناسان کشوریِ این موضوع در قم برگزار شد.
وی افزود: در این دوره افرادی از دستگاه‌های اجرایی که به موضوع کودک و نوجوان ارتباط دارند آموزش داده شدند و این اشخاص پس از آموزش‌های لازم، تبدیل به یک مربیِ تسهیلگر می‌شوند که می‌توانند به مجموعه‌های آموزشی و دستگاه‌های مرتبط آموزش دهند.

کریمی با بیان این‌که در دوره گذشته ۱۱۰ باشگاه تشکیل شد گفت: تلاش می‌کنیم به کسانی که بتوانند باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان تشکیل دهند، آموزش دهیم که این کار به صورت مستندسازی انجام می‌پذیرد.
کریمی درباره نحوه کار جام باشگاه‌های کتابخوانی افزود: هنگامی که باشگاهی تشکیل می‌شود، مسئول باشگاه شروع به ثبت‌نام در تارنما(سایت) می‌کند و پس از عضوگیری، کتاب‌هایی که معرفی شده است را از کتابفروشی خریداری و بعد از مطالعه آن را مستند می‌کند.

مسئول برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی در استان قم ادامه داد: این دوره مربوط به نحوه مستندسازی کتاب‌هایی است که آموزش داده می‌شوند و همچنین درباره نحوه ایجاد باشگاه‌ها و تولید گزارش‌هاست.
وی اضافه کرد: این باشگاه‌ها در هر استان تشکیل و در داخل استان‌ها رقابت انجام می‌شود و مستندات در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان داوری خواهد شد که در 4 بخش مسابقه، 3 اثر برگزیده معرفی می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: اثرهای برگزیده استانی به دبیرخانه مرکزی در تهران ارجاع داده می‌شود که در پایان، باشگاه برگزیده کشور در اسفند امسال مشخص خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید