• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 64968
+
-

شیرینی سنتی قزوین نیازمند تشکل صنفی

اصناف
شیرینی سنتی قزوین نیازمند تشکل صنفی

نبود تشکل صنفی در حوزه تولیدات شیرینی سنتی باعث شده است این صنعت نتواند در استان قزوین چندان موفق عمل کند. 

به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان قزوین در نشست کمیته راهبردی خوشه شیرینی سنتی گفت: نبود تشکلی قوی و تولید‌کننده انحصاری در حوزه تولید شیرینی سنتی سبب شده است صنعتی شدن و معرفی این محصول چندان موفق نباشد. 

علی رحمانی بیان کرد: باقلوای قزوین هنوز بدون برند تولید می‌شود در حالی که تولیدکننده‌ها می‌توانند با نام خودشان محصولات را توزیع کنند و به فعالیت خود ادامه دهند. وی به استان‌های دیگری در زمینه تولید شیرینی سنتی اشاره کرد و افزود: در برخی از استان‌ها تولید برخی شیرینی‌ها در انحصار یک نام و تولیدی قرار دارند در حالی که تولیدکننده‌های قزوین کاملاً پراکنده و متنوع باقلوا و شیرینی سنتی تولید می‌کنند. 

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان قزوین توضیح داد: چشم‌انداز تولید خوشه صنعتی شیرینی سنتی باید به سمت کیفیت گام بردارد و هنوز محصولات ما در استان یکدست نیست به طوری که کیفیت‌های رتبه 2 و 3 بیشتر از رتبه یک در بازار توزیع می‌شود. رحمانی به تسهیلات این صنعت اشاره کرد و گفت: برای دریافت کمک‌های نقدی برنامه‌‌ریزی مناسبی انجام شده است و آمادگی لازم در این باره وجود دارد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید