• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 64964
+
-

630 هکتار باغ بارور گیلاس در استان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ۶۳۰ هکتار باغ گیلاس بارور در قم وجود دارد که در سال جاری حدود 5 هزار تن محصول از آن برداشت می‌شود. «محمد علی سلامی» در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: کاشت گیلاس در قم به‌خصوص در بخش‌های کهک و خلجستان دارای سابقه‌ای طولانی و کیفیتی ممتاز است. وی افزود: طعم گیلاس کشت شده در قم مطلوب است و به دلیل درشت بودن از موقعیت فروش خوبی در بازار برخوردار است. 

سلامی ادامه داد: حجم زیادی از این محصول به سایر مناطق کشور صادر می‌شود و ارزش افزوده اقتصادی خوبی برای کشاورزان استان در پی دارد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: توانایی تولید گیلاس در قم بسیار بیش از میزان کنونی است، اما به دلیل سرمازدگی درختان این محصول طی ۲ سال اخیر، حجم برداشت آن کاهش یافته است. وی بیان کرد: باغ‌های گیلاس به صورت کوچک و بزرگ در استان پراکنده است و بیش از ۴۰۰ کشاورز به صورت حرفه‌ای مشغول تولید این محصول هستند.

سلامی ادامه داد: تولید گیلاس با کیفیت عالی در سطح بخش‌های قم نشان‌دهنده تنوع آب و هوایی موجود در این استان است که می‌تواند جاذبه‌های طبیعی و دیدنی همچون باغ‌های گیلاس را ایجاد کند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید