• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 64958
+
-

گلستان می‌تواند پایتخت فرهنگی ایران باشد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: از مجموع ۲۶ قوم موجود در کشور، ۱۷ قوم در گلستان حضور دارد به همین دلیل شایسته است که استان ما پایتخت فرهنگی کشور باشد.

به گزارش مهر «عادله کشمیری» در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در سفر اخیر هیات دولت موضوع شایستگی گلستان به عنوان پایتخت فرهنگی کشور را مطرح کردیم و پیگیر این ‌موضوع هستیم.

وی با اشاره به افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان‌ کرد: درآمدهای اداره کل نسبت به سال گذشته 5 برابر افزایش و هزینه‌ها ۲۳ درصد کاهش یافته است.

کشمیری از افزایش ۳۰ درصدی واگذاری فعالیت‌های فرهنگ و هنر به بخش خصوصی خبر داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با ارائه آماری از تحقق اشتغال مازاد بر تعهد دستگاه خود گفت: از سهم تعیین شده اشتغال اداره کل از سوی استانداری حدود ۱۰۷ درصد محقق شده است.

این مسئول از راه‌اندازی خانه هنرمندان خبر داد و بیان کرد: خانه شعرباف در بافت قدیمی گرگان با رایزنی‌های صورت گرفته به خانه هنرمندان تبدیل شده و به زودی اعضای هیات مدیره آن تعیین خواهند شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خصوص فعالیت‌های سینمایی اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی 7 هزار صندلی در استان داشتیم که این تعداد بعد از انقلاب اسلامی به 2 هزار صندلی کاهش یافت.

کشمیری افزود: طی سال گذشته و امسال در شهرستان‌های علی‌آباد، رامیان و گمیشان سالن سینما ساخته‌ایم و احداث پردیس سینمایی در گرگان و گنبد در دستور کار است.

به گفته وی، سال گذشته 7 سینما با ۱۰ باب سالن به استان افزوده شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: بین دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه ترویج فرهنگ نماز رتبه برتر را کسب کرده ایم.
کشمیری درباره برگزاری کنسرت‌های موسیقی بیان کرد: تا پایان سال جاری تمام شهرستان‌ها حداقل یک بار اجرای کنسرت ملی را تجربه خواهند کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید