• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 64955
+
-

رونق کشت دوم محصولات زراعی در گنبد کاووس

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی گنبدکاووس درشرق استان گلستان اعلام کرد: کشت دوم برخی محصولات زراعی، پس از برداشت محصولات کشت پاییزه همچون گندم، جو و کلزا در این شهرستان با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

به گزارش ایرنا «عزیز جاوید» اظهارکرد: ذرت و سورگوم علوفه‌ای، آفتابگردان، هندوانه آجیلی و پنبه از مهم‌ترین محصولات زراعی منطقه گنبد کاووس هستند که کشاورزان در قالب کشت دوم آنها را می‌کارند.

وی افزود: بر اساس قراردادهای منعقد شده با کشاورزان پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت محصولات زراعی اشاره شده به 7 هزار و ۴۱۰ هکتار برسد.

جاوید اضافه کرد: قرارداد کشت 3 هزار هکتار ذرت علوفه‌ای که تاکنون در سطح ۸۰۰ هکتار آن کشت شده، کشت ۶۴ هکتار سورگوم علوفه‌ای که تاکنون ۲۵ هکتار آن زیر کشت رفته و کشت ۱۳۷ هکتار آفتابگردان که ۱۳۰ هکتار آن کشت شده، بخشی از محصولات زراعی در قالب کشت دوم در گنبد کاووس هستند.

این مسئول تصریح کرد: قرارداد کشت ۲۱۸۰ هکتار هندوانه بذری و آجیلی که تاکنون در ۸۰۰ هکتار آن کشت شده و کشت ۲۰۳۰ هکتار پنبه تابستانه به همراه کشت ۲۳ هکتار دانه روغنی سویا از دیگر محصولات زراعی در قالب کشت دوم در گنبد کاووس است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گنبد کاووس ادامه داد: علاوه بر کشت ۲۰۳۰ هکتار پنبه تابستانه، امسال ۲۰۲۰ هکتار از این محصول در قالب کشت بهاره توسط کشاورزان شهرستان کاشته شده است.

جاوید به پیش بینی افزایش کشت شالی در گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: با وجود مخالفت جهاد کشاورزی با کشت این محصول که نیاز آبی بالایی دارد، امسال سطح زیر کشت این محصول روند صعودی دارد و به بیش از ۱۲ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه آمار کشت شالی در قالب کشت دوم لحاظ نمی‌شود، افزود: به تمامی محصولات زراعی کشت‌های دوم در گنبد کاووس به جز شالی، نهاده‌های کشاورزی با قیمت مصوب داده می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید