• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 64954
+
-

پرداخت ۴۷۲ میلیارد ریال به کشاورزان سیل‌زده گلستان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: تاکنون از محل اعتبارات بلاعوض ۴۷۲ میلیارد ریال به کشاورزان خسارت‌دیده در سیل اخیر استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا «آمنه جمشیدی» اظهارکرد: تاکنون از محل اعتبارات بلاعوض که برای بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شده 8600 پرونده برای خسارت‌دیدگان این بخش در کمیته‌های تخصصی و کارگروه استانی مورد تایید قرار گرفت و ۴۷۲ میلیارد ریال که ۵۰ درصد آن به عنوان خسارت وارده محسوب می‌شود، به حساب آنان واریز شده است.

وی افزود: در آخرین نشست کارگروه استانی 8022 پرونده مجددا مصوب شد و پرداخت ۴۴۰ میلیارد ریال در مرحله صدور چک برای بانک‌های عامل استان قرار دارد.

این مسئول با اشاره به این‌که پرداخت خسارت به کشاورزان سیل‌زده گلستان به صورت بلاعوض و تسهیلات است، گفت: بخشی از جاده‌های بین مزارع، ابنیه و پل‌های استان در سیل اخیر دچار خسارت شد.

 با توجه به این‌که بعد از گلستان ۲۱ استان دیگر نیز درگیر سیل شدند، اعتبارات عمرانی برای بازسازی این بخش‌ها در نظر گرفته نشد اما به دلیل اهمیت موضوع به ویژه در جاده‌های بین مزارع به دلیل نزدیک شدن به فصل برداشت و کشت مجدد، اقدامات لازم بر حسب ضرورت در شهرستان‌ها انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در کل استان 1500 کیلومتر از جاده‌های بین مزارع خسارت‌دیده، مرمت و ۳۰۰ کیلومتر از کانال‌ها و زهکشی‌ها لایروبی شد.

 برای جبران خسارت‌ها به حوزه ابنیه و تاسیسات زیربنایی بخش کشاورزی بر اساس آخرین برآورد به ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

این خبر را به اشتراک بگذارید